Life | Update Vrijwilligerswerk in Roemenië

zaterdag 8 augustus 2015

Eindelijk even een kleine update! Ik zit nu een ruime week in Roemenië en het is ontzettend leuk. Ik heb WIFI en had me voorgenomen om gewoon iedere dag een artikel te plaatsen, in de praktijk loopt dat alleen een beetje anders. De dagen zijn enorm vol en druk en 's avonds val ik binnen een paar minuten in slaap. Ik heb het nu dan ook los gelaten en ga weer lekker verder als ik volgende week thuis ben.

Voor de mensen die niet weten wat ik hier doe; ik ben met 4 anderen 2 weken in Roemenië. We zijn met kinderen uit een tehuis in Boekarest een weekje op vakantie. We doen spelletjes, organiseren activiteiten en zorgen gewoon dat ze er even uit zijn.

We zitten met ruim 30 kinderen op een prachtige locatie in de bergen. We hebben een zwembad, een geweldige omgeving en de eigenaren hier doen alles voor ons.
De kinderen zijn stuk voor stuk bijzonder en ontzettend leuk. Ze zijn lief, ondeugend en zijn blij met alle kleine en grote dingen. Het is echt prachtig om ze te zien genieten en ontzettend veel liefde te mogen ontvangen.

Het is lastig om uit te leggen hoe het voelt om zo iets te mogen doen. Deze kinderen worden goed verzorgd maar met 30 kinderen is de aandacht verdelen natuurlijk lastig.

Morgenochtend rijden we in 6 uur terug naar Boekarest. Daar blijven we nog een week in het tehuis en kunnen we hopelijk wat van de stad zien.
Ik kijk uit naar komende week maar zie ook nu al op tegen het afscheid, nog even genieten!

2 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!