Food | Xenos Mugcake

maandag 17 augustus 2015

Omdat ik overal de mooiste en lekkerste mugcakes voorbij zag komen werd het tijd om het zelf een keer te proberen. Ik kocht een pakje bij Xenos en ging aan de slag, een mugcake is een cakeje wat je maakt in een mok in de magnetron. Het is weinig werk én binnen 2 minuten klaar.
Het pakje kostte €0,99 cent, ik moest 50 ml water toevoegen, roeren en het geheel ging een ruime minuut in de magnetron. Uiteindelijk heb ik de dubbele tijd gedaan want het werd niet echt hard.

Ik vond het geen succes, de cake was zompig en had weinig smaak. De buitenste laag was weer te hard en een beetje verbrand, geen aanrader dus. Ook de beloofde chocoladesnippers waren nergens te bekennen. Wel vind ik het principe erg leuk en zijn er vast recepten te vinden die wel lekker smaken! Ik ben zeer benieuwd hoe jullie mugcakes maken en tips zijn dan ook van harte welkom!

De theedoek op de achtergrond kreeg ik onlangs van Rosti Mepal, zo leuk met dat patroontje!

7 opmerkingen:

  1. Jammer dat dit niet echt lekker was, als ik heel eerlijk ben vind ik een Mugcake sowieso niet lekker heb liever een gewone cake of cupcake x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat je dit niet zo lekker vond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh wat jammer dat die tegenviel.

    ik maak ze regelmatig, maar dan wel vers.

    1 banaan, 1 ei, 3 lepels havermout is de basis. je kan er dan nog dingen aan toevoegen zoals honing, cacao, pindakaas, kokos enz. gewoon goed mixen en 1.5 minuut in de magnetron op 800 wat. super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer het ook keer op keer, maar mij mislukt het ook steeds hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ughhhh ik heb al verschillende mug cakes geprobeerd (zelf!) maar ik vind dit echt niet lekker. Blehh!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!