Food | Opening Exki Amsterdam CS & Bezoek Foodhallen

woensdag 19 augustus 2015

Gisteren was ik uitgenodigd voor de opening van de Exki op Amsterdam Centraal. Steven ging mee en we besloten van de gelegenheid gebruik te maken om meteen maar even de Foodhallen te bezoeken, en een beetje te winkelen natuurlijk;) Het is dan wel geen maandag maar toch  food-artikel, ik had voor de volgende maandagen al wat staan en een extra artikeltje is nooit weg natuurlijk.


Exki is een Belgisch bedrijf dat zich focust op fastfood van goede kwaliteit en vol gezonde ingrediënten. De focus ligt op natuurlijke producten en no-nonsens, klanten worden behandeld zoals de eigenaren zelf ook behandeld zouden willen worden. In 2001 opende de eerste zaak in België, inmiddels zijn we 75 restaurants en 5 landen verder. Bovenstaande linzensalade was overigens fantastisch, zelfs als je geen linzenfan bent!

Exki heeft een creatieve kaart met veel biologische ingrediënten. Het menu word regelmatig vernieuwd en er word veel gebruik gemaakt van seizoensproducten.
De producten worden dagelijks vers bereid en kunnen zowel meegenomen worden als ter plekke gegeten. De locatie in Amsterdam leent zich uitstekend voor beide maar is toch net iets te mooi om meteen weer naar buiten te lopen, wel ideaal voor als je je trein wilt halen!

Ik heb ontzettend veel lekkere dingen geproefd maar wat toch écht wel een hoogtepuntje was; de groene thee! Linksboven op de foto zie je de bekers met fruit en groene thee, deze worden gemixt met ijsblokjes op het moment dat je afrekent. Het resultaat is heerlijke, fruitige groene ijsthee die vers bereid is, absolute aanrader!

Je vind Exki vanaf heden op het Centraal Station in Amsterdam. Wat mij betreft is er op het station geen andere plek waar je zo lekker, gezond en afwisselend kunt eten, zeker even gaan kijken (en proeven) dus!

Na een klein rondje Amsterdam (MAC-review is onderweg!) was het tijd voor de Foodhallen waar we al tijden heen wilden. In de Foodhallen vind je flink wat eettentjes met voor ieder wat wils. Een soort mini Rollende Keukens alleen dan binnen, hoe leuk! De Markthallen in Rotterdam zijn een stuk groter geloof ik, die staan dan ook nog op de planning maar ook hier hebben we ons goed vermaakt. Bovenstaand een hotdog met tzatziki en lente-ui en een hotdog met barbecuesaus en komkommer. Vooral de variant met tzatziki vond ik heerlijk!

Frozen Yoghurt! Heerlijke taartjes van Petit Gateau en uiteraard sushi van Meneer Temaki. Steven had een taartje met banaan en chocolade, ik eentje met Bounty-smaak. Het smaakte niet echt naar Bounty maar was wel ontzettend lekker. Er was zo veel lekkers, jammer dat je niet alles kunt proberen zonder te ontploffen, maar we gaan zeker nog een keer terug. Een hele dag kun je je er niet vermaken maar het is zeker een leuke afsluiter van een dagje Amsterdam!

Wie is er wel eens in beide hallen geweest, vonden jullie Rotterdam of Amsterdam leuker?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben nog nooit in één van de beide hallen geweest.. Overigens erg fijn dat de Exki nu ook bij ons is, dat ze maar snel uit mogen breiden naar andere steden! Ik vind die linzensalade er heerlijk uit zien, net als al het andere eten. Ik ben nu aan het detox'en dus ga dit nu ook verder heel snel wegklikken ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke hallen! Ik ken het helemaal niet! misschien een leuk idee om een dagje van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!