Life | Antwerpen: Foto's, Tips & Lush Review

dinsdag 14 april 2015

Het stond al maanden gepland en kwam door omstandigheden een beetje op een raar moment maar toch gingen wij (Steven en ik) afgelopen weekend naar Antwerpen. Het was de bedoeling om te gaan winkelen maar het werd uiteindelijk een weekend met heel veel eten, terrasjes en een beetje winkelen. We hadden super veel geluk met het weer en hebben ontzettend genoten. Ik laat je zien wat we gedaan (voornamelijk gegeten) hebben en vertel mijn favorieten van deze prachtige stad!


Een telefoonmaatschappij vierde haar verjaardag en je kon cupcakes laten maken met je foto, erg leuk idee! De cupcakes waren absoluut niet lekker en het zogenaamde eetbare papier smaakte naar plastic. Anyway deden ze het erg leuk op de foto:)

Nu we thuis geen bad meer hebben ging er natuurlijk een bruisbal van Lush mee; de Golden Egg Bath Ballistic. Een subtiele, zoete honinggeur die niet te overheersend is. Hij bruist niet mega erg maar ruikt heerlijk. Ik vind het niet een hele spectaculaire bal maar de glitters zijn erg leuk. Je bad zit sowieso vol gouden glittertjes en ook je lichaam zit (ook na de volgende bad- of douchebeurt) flink onder de glitters. Ik vond de glitters leuk, de geur lekker maar verder vind ik het geen topper dus zou voor dat geld (€5,95) eerder een meer bijzondere bal kopen.

 Vaste prik in Antwerpen is ook altijd Ladurée. De macarons zijn stervensduur, bovenstaand doosje kostte bijna €20, maar ontzettend lekker. Die paar keer per jaar vind ik ze het geld absoluut waard want ze zijn echt fantastisch. Linksonder zie de chocolade-kokos-marshmallow, mijn favoriet,Steven is fan van de koffie die daar naast ligt!

 Op de blog van Merel las ik over de vreemdelingenmarkt en de beroemde krokettenkraam. Haar blog is zeker de moeite waard en ze heeft geweldige tips voor Antwerpen. De markt staat vol met allerlei etenskraampjes uit verschillende landen, echt een klein paradijsje. Hier boven zie je een asperge kroket met Hollandse garnalen, een van de lekkerste dingen die ik ooit gegeten heb.

 's Middags aten we sushi! Als je het station uit loopt heb je na een paar minuten rechts een groot complex met restaurants en een bioscoop, op de hoek zit een sushi tentje met een lopende band. De sushi is gewoon, niet fantastisch maar de lopende band is zo leuk! In dat complex vind je ook het Aziatische restaurant Wagamama. Wagamama is ons favoriete restaurant en een absolute aanrader, je vind ze ook in onder andere Amsterdam en Groningen.

Kijk die lucht! We hadden zo veel geluk met het weer, heel fijn. 's Avonds dronken we cocktails bij Cocktails at Nine; een fijne cocktailbar waar je heerlijk kunt zitten. Lazy Red Cheeks is mijn favoriet, jummie! Als je een man mee neemt; Goodfellas is een sterke, mannelijke cocktail;)

 Foodmakers, in de straat van het station, zag er ontzettend leuk uit. Het eten sprak ons niet zo aan dus uiteindelijk dronken we alleen wat. Heerlijk sapje en de plek is heel fijn om naar iedereen te kijken die voorbij loopt.

Het kost altijd erg veel moeite om een foto te maken waar we allebei leuk op staan. Dit was serieus de enige van het hele weekend die acceptabel was, hebben meer mensen dit probleem?

We gingen voor het eerst bij de haven kijken, gek eigenlijk dat we daar nog nooit geweest waren. Op de muur langs de haven staan een soort gedichten, leuk gedaan!

Het was geweldig terrasweer! In Nederland ben ik het nog nooit tegengekomen maar in Antwerpen kun je op veel plaatsen toast met champignons bestellen. Heel simpel maar zo lekker, een aanrader en ook makkelijk om thuis te maken! Wij zaten bij Taverne Rubens, geen aanrader want de mensen waren onvriendelijk en je moest een aantal keer roepen voor ze kwamen terwijl het niet mega druk was. We hebben heerlijk gegeten maar ik ben dan weer zo principieel dat ik de volgende keer ergens anders heen ga hihi.

Lekker weer vraagt natuurlijk om ijsjes!

We hebben een heerlijk weekend gehad en gaan snel weer terug om te winkelen. Ik kocht alleen wat bij The Body Shop en Urban Outfitters, en zoals jullie kunnen zien heel veel eten!
Antwerpen is met stipt onze favoriete stad en als jullie nog leuke plekjes weten hoor ik het heel graag:)

Wat is jouw favoriete stad?

5 opmerkingen:

  1. Thanks voor de tips! Ik ga er zeker aan denken volgende week als ik naar Antwerpen ga. Hopelijk hebben we ook zo'n mooi als jullie.
    Ik woon zelf in Brugge dus dat is wel mijn lievelingsstad! Is charmanter maar wel véél kleiner dan Antwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's. Antwerpen is een hele leuke stad om te shoppen, ik moet ook nog maar eens gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat heerlijk dat jullie van het weekend in Antwerpen waren, fantastische stad!

    Dat met die foto's is herkenbaar: Mijn vriend gaat het liefst zo min mogelijk op de foto. Ik prik (of knijp) hem altijd in zijn zij als we samen op de foto gaan, dan staat ie er 9 van de 10 keer leuk lachend op ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Antwerpen is echt een heerlijke stad, gelukkig woon ik er vlakbij. Toen ik in mijn oude woonplaats woonde, gingen we vaak naar de grote bioscoop in Antwerpen. Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahh Ik heb een aantal jaar gewoond in Antwerpen, zo fijn daar! Ga eens naar Quetzal als je van chocolade houdt (chocolate heaven), Cafematic is ook supergezellig, op het Mechelseplein kan je leuk eten/drinken en mensen kijken (een hele goede patisserie zit daar en Kapitein Zeppos o.a.) en de plantentuin voor een beetje rust en heleeeee mooie foto's te maken:). Zo erg dat je zo lang moest wachten op een bediende bij die Rubens, hoor er meer slechte dingen over, idd niet meer heengaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!