Beauty | Primark Make-Up Brush Cleanser

zaterdag 17 december 2016


Kwasten schoonmaken blijft een dingetje. Vooral mijn foundation kwast wil ik eigenlijk elke dag wel schoonmaken alleen met shampoo of zeep kost dat me toch te veel moeite. Ik gebruikte hiervoor een hele tijd de kwastenreiniger van HEMA, die bracht ik op een watje aan en dan kon ik zo mijn kwasten schoonhouden tussen de echte wasbeurten door. Inmiddels was ik ze een keer in de zo veel tijd (te weinig) met een zeepblokje van Douglas, voor de dagelijkse schoonmaak probeerde ik deze spray van de Primark.


Doorgaans vind ik de producten van Primark variëren van matig tot prima, niet vaak blinken ze uit qua kwaliteit maar goed, ze zijn dan ook wel heel goedkoop. Deze spray, spray je direct op de haren van je kwast, deze wrijf je dan langs een tissue of keukenpapier, en voila, je kwast is schoon. Ik spray de vloeistof op een watje en haal daar mijn kwast langs, dat vind ik wat fijner werken. Bij hele vieze kwasten zoals bijvoorbeeld die van mijn foundation, spray ik het zowel op mijn kwast als op het watje.


Het hoofdingrediënt van de vloeistof is water, daarnaast vinden we in de lijst onder andere alcohol, glycerine en parfum. De vloeistof en de damp zijn licht ontvlambaar, niet te wild gaan sprayen naast je geurkaars dus. Ondanks dat de spray redelijk heftig lijkt, is ´ie zowel op natuurlijke als kunstharen te gebruiken. De spray ruikt niet echt specifiek naar iets, een beetje neutraal met een vleugje alchocol, ik heb verder niet het idee dat mijn kwasten er slecht op reageren of dat ik last van huidirritaties krijg.


Tja, wat vind ik er van? De spray werkt prima, maar niet fenomenaal. Voor mijn poederkwasten vind ik het voldoende, mijn foundation kwast vind ik eigenlijk echt niet schoon genoeg, ondanks dat ik echt flink spray (een keer of 8). Het product gaat er dan ook snel doorheen, sneller dan ik die €2,50 waard vind. Ik zou volgende keer eerder weer voor de reiniger van HEMA van €4,50 gaan, die maakt beter schoon en is wat zuiniger in gebruik. Ik maak deze wel gewoon op want echt slecht werkt ´ie niet, opnieuw kopen zou ik alleen niet doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!