Body | Lush Five O´Clock Whistle Scheer Smoothie

vrijdag 16 december 2016


Eerder probeerde ik al eens de Prince scheercrème van Lush, die review kun je via deze link lezen. Ik was toen zeer enthousiast, omdat Prince mijn haartjes heel zacht maakte en daardoor ingegroeide haartjes verminderde. Toch vond ik het leuk om ook een keer een ander scheerproduct van Lush te proberen, een combinatie van koffie en lavendel klonk goed dus die ging mee naar huis.


In deze scheercrème vind je jojoba olie en vers citroensap waardoor je huid glad, zacht en schoon wordt. Verder is het een smoothie van koffie, lavendel, kaoline en olijfolie, hierdoor blijft je huid glad en in goede conditie. Citroensap werkt verfrissend jojoba hydraterend en aloë vera hydraterend en verkwikkend. De geurcombinatie van koffie en lavendel zorgt voor een rijke en bloemige geur.


In totaal bevat dit product 17 ingrediënten, die allemaal, net als het eindproduct, niet getest zijn op dieren. Het beste is om de creme even in te masseren op je huid, zo krijgen de haartjes de kans om wat zachter te worden, en dan te beginnen met scheren. De geur leek me vooraf geweldig, bij het eerste ruiken vond ik ´m eigenlijk niet zo, een beetje een gekke combinatie. Ik ruik ook niet per se koffie, meer een wat muffige geur. Toen ik na het gebruiken onder de douche verder ging met mijn dagelijkse dingen rook ik toch meer lavendel en werd de geur wat aangenamer. De substantie lijkt een beetje op gesmolten ijs en is ook vrij dun, gelukkig niet zo dun dat het van je benen af loopt.


Net als bij Prince klontert de smoothie wel een beetje samen tussen je scheermesje (ik heb er een met 5 mesjes), dit is redelijk onhandig, je bent zo continu aan het spoelen. De crème voelt prettig aan op de huid, werkt prima en na gebruik voelt mijn huid zacht aan en ruik ik lekker naar lavendel. Ik merk wel dat de crème bij de bikinilijn wat irriteert, daarvoor zou ik ´m niet opnieuw gebruiken. Ook worden de haartjes ten opzichte van Prince veel minder zacht en merk ik toch dat ingegroeide haartjes niet voorkomen worden. Geen onaardig product alleen Prince vind ik stukken beter, die heeft niet de nadelen die ik nu wel ervaar, geen aanrader dus. Mocht je ´m toch willen kopen, omdat je nooit ingegroeide haren hebt of omdat de geur je bijvoorbeeld aanspreekt dan vind je ´m bij Lush voor €10,95/90gram.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!