Food | MEGA veel Amerikaans snoep!

maandag 12 december 2016


Al een aantal keer eerder liet ik jullie hier Amerikaans snoep zien, voornamelijk candy bars. Van USgroceries kreeg ik een enorme doos met chocolade en snoep om voor jullie uit te testen. Mijn gewicht is inmiddels verdrievoudigd maar ik heb wel alles uitgebreid getest, bij elke reep kun je op de naam klikken om bij het product in de webshop terecht te komen.



Watchamacallit €1,25
Deze candybar is gemaakt met chocolade, crisps met pindasmaak en karamel. Ik vond deze reep enorm lekker en ook echt vullend. De reep was zowel crispy als luchtig en de pindadingetjes smaakten lekker. Niet te zoet, goede verhouding qua karamel, topreepje.

Gobstoppers €2,25
Deze toverballen uit de fabriek van Wonka veranderen niet alleen van kleur, maar ook van smaak. Nou zijn toverballen een beetje een guilty pleasure hier en heb ik 1 belangrijke eis: het moet geen eeuw duren voor de kleur een keer verandert. De balletjes zijn klein en veranderen heel snel van kleur, goedgekeurd dus. Qua smaak zijn ze prima, niet te zoet en een beetje fruitig.



Symphony €1,25
Deze romige chocoladereep bevat stukjes amandel en stukjes krokante toffee. Ik vond dit een van de lekkerste repen maar net als een aantal anders vond ik ´m iets te groot, hierdoor werd de smaak op een gegeven moment te overdadig. Verder een heerlijke reep waar je de amandel zeer goed terug proeft, maar ook de toffee en de chocolade goed aanwezig zijn. Perfecte verhoudingen qua smaken en een van de lekkerste repen die ik ooit gegeten heb.

Pay Day €1,25
Deze reep bevat veel pinda en veel karamel. Eigenlijk gewoon een prima reepje, lekker veel karamel, lekker smaakvol, top. Als grootste pluspunt vond ik de combinatie van zoute pinda met zoete karamel heel verrassend en erg lekker.


Rainbow Nerds €2,25
Nerds zijn kleine, gekleurde, krokante bolletjes met fruitsmaak. Ik was al bekend met deze, fruitige snoepjes met een zure touch en vind ze lekker, maar niet geweldig. Ze zien er grappig uit, hebben een goede balans tussen fruitig, zoet en zuur maar zijn voor mij niet echt outstanding.

Reeses Cups King Size €2,75
De welbekende cups alleen dan groter. De Reeses Cups zijn cups van chocolade, gevuld met Amerikaanse pindakaas. Veel mensen vinden deze heerlijk, ik ben geen fan.

Reeses Crunchy €1,15
Deze welbekende cups van Reeses bevatten stukjes pinda om ze lekker crunchy te maken. Omdat ik deze zelf echt niet lekker vind heeft mijn huisgenoot ze getest. Zij gaf aan dat de stukjes pinda een echte toevoeging zijn en dat ze voor een lekkere bite en veel smaak zorgen.


Deze Twix is aangevuld met romige pindakaas. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik Amerikaanse pindakaas afschuwelijk vind, de repen met pindakaas heb ik dus ook door iemand anders laten proeven zodat de review wat objectiever zou zijn. In dit geval is de vertrouwde karamel uit de Twix vervangen door pindakaas, ik vond ´t mweh, mijn medetester vond het heerlijk.

Een Snickers, alleen dan met pindakaas in plaats van pinda´s. Deze reep had één ding wat ik geweldig vond; hij was in twee blokjes gehakt. Dat had wat mij betreft bij meer repen zo mogen zijn. Verder vond ik de pindakaas niet lekker, geef mij maar een gewone Snickers.

Almond Joy €1,35
Almond Joy is een Bounty-achtige reep met bovenop twee amandelen. Omdat ik vervend Bounty-fan ben, had ik hier hele hoge verwachtingen van. De reep is lekker, alleen niet zo lekker als een Bounty, de amandelen zijn wat mij betreft wel een lekkere toevoeging.


Air Heads €0,25
Air Heads zijn een soort Lange Jan-achtige dingen in verschillende fruitsmaakjes. De smaken zijn wat chemisch, ik vind het wel lekker, en lekker zoet. Nadeeltje is dat je tong er van kleurt, niet eten in het openbaar dus.


3 Musketeers €1,35
Deze reep is een beetje Milky-Way achtig alleen dan is het schuimspul met chocoladesmaak. Ik vond deze heerlijk alleen kleiner was beter geweest, op een gegeven moment vond ik ´m te machtig. Aanrader dus, alleen wel even delen met iemand.


Sour Patch €3,89
Sour Patch zijn kleine, zoete fruitgums met een zuur laagje. Ik vond ze verrassend lekker! Ik ben niet dol op zure snoepjes maar het zure was hier maar kort aanwezig en veranderde daarna in een smaakvol fruitig snoepje. Erg lekker en enorm verslavend.

Baby Ruth €1,25
Baby Ruth is een vullende, uitgebreide reep met pinda´s, karamel en nougat. Je proeft vooral nougat en de reep is dan ook lekker zacht. Verder vind ik de pinda wat te aanwezig en ook deze reep weer wat te groot. Prima reepje, geen favoriet.



Butterfinger €1,25
Deze reep probeerde ik al eens eerder. Het is een melkchocolade reep met een krokante substantie binnenin met botersmaak. De binnenkant is mij wat te boterig qua smaak maar wel lekker krokant qua substantie.

Dit soort review blijven toch mijn favoriete om te maken. USgroceries heeft nog veel meer Amerikaanse producten zoals snoep, ontbijtgranen en candybars, heel veel keus dus:)
Welke lijkt jou de lekkerste?

2 opmerkingen:

  1. Ahw wat tof! Klinkt allemaal heel lekker maar ik moet er op het moment even niet aan denken haha, ik heb een flinke buikgriep op dit moment en eten gaat er niet goed in. Maar leuk artikel, ben heel erg benieuwd geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!