Food | Harry Potter Snoep & Boterbier

zaterdag 10 december 2016


 Ik beken; Harry Potter is al jaren mijn ultieme guilty pleasure. De boeken heb ik allemaal meerdere malen gelezen, de films wel 20x gezien en als ik iets van Harry voorbij zie komen krijg ik zo´n fijn nostalgisch gevoel. Toen ik dan ook hoorde dat er een heuse Harry P winkel geopend werd op Utrecht Centraal moest ik natuurlijk even gaan kijken. De winkel ik leuk opgezet, met verschillende kamers en mooie details, zeker de moeite waard om even binnen te hoppen. Ik nam drie dingetjes mee die de trouwe lezers onder ons absoluut zullen herkennen uit de boeken.


Smekkies in alle smaken €3,75
Eerst even een side note; ik heb alle boeken in het Nederlands gelezen dus zal dan ook die namen gebruiken. De smekkies vond ik als klein kind in het boek enorm fascinerend, vooral de vieze smaken natuurlijk. Nu zijn het eigenlijk gewoon jelly beans met een aantal vieze smaken er doorheen, net als bij Bean Boozled. Niet fantastisch, gewoon prima snoepjes, als je de juiste smaken hebt dan, gelukkig staan deze duidelijk aangegeven op de achterkant van het doosje.


Choco kikker €4,99
De kikkers waren in het boek vrij spectaculair; ze sprongen weg door een spreuk dus je moest ze snel op eten. Hier zijn het gewoon chocolade kikkers met knisperige rijstvulling, Best wel heel lekker en leuk vormgegeven. Bij de kikker zit een verzamelkaartje, in mijn geval van Sneep (te zien in mijn Insta-stories). Het idee vind ik leuk maar het kaartje zelf vond ik vrij slecht en ouderwets vormgegeven, jammer.


Boterbier €2,25
Het welbekende boterbier, hier was ik zo benieuwd naar! Ik hoorde van anderen dat dit butterscotch drankje precies zo warm en fijn smaakt als je naar aanleiding van de boeken verwacht. Ik vind het echter enorm vies, veel te zoet en net suikerwater met de smaak van butterscotch. Ik kan me voorstellen dat als je dit in een knus kroegje drinkt, de ambiance wel bevorderlijk is voor de smaak. Bij mijn ouders thuis in m´n roze fluffy badjas en ijskoude voeten kwam het alleen niet echt tot zijn recht.


Het idee en de nostalgie vind ik echt heel leuk alleen in de praktijk was alleen de kikker echt heel lekker. Leuk om een keer te proberen of als cadeautje voor een fan maar zeker voor deze prijzen zou ik de items niet nog een keer kopen. De Harry Potter winkel vind je tot half januari nog op Utrecht Centraal (ergens ter hoogte van perron 18), zeker de moeite van een bezoekje waard, als is het maar om te kijken?
Zijn jullie stiekem ook nog steeds fan van Harry?

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook echt Harry Potter fan en zag inderdaad het bericht voorbij komen. Jammer dat het zo tegen valt want ik was enorm benieuwd! Zou mooi zijn om dat echte gevoel wat de boeken/film creƫren zelf mee te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik ga een keer boterbier kopen denk ik en die kikker lijkt mij ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat er zo'n winkel geopend is! Jammer dat 2 van de 3 aankoopjes tegenvielen, maar het idee blijft super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!