Beauty | Maybelline Dream Wonder Nude Foundation

vrijdag 26 februari 2016

Ineens was mijn foundation op. Dat gebeurt natuurlijk op een gegeven moment en normaal heb ik wel back-ups staan maar nu had ik niks meer. Noodgedwongen haastte ik naar de Kruidvat om een foundation uit te kiezen en kwam thuis met deze vloeibare foundation van Maybelline.


Deze foundation van Maybelline bestaat al een tijdje en kwam al op verschillende blogs voorbij, toch wilde ik ook mijn mening nog met jullie delen. De foundation is zo'n 12x zo dun als normale foundations maar is volgens Maybelline minstens zo dekkend. Een super lichte foundation dus die toch een optimale dekking geeft!


De foundation zou perfect samensmelten met de huid en bijna niet zichtbaar zijn. De dekking kun je opbouwen door meerdere lagen aan te brengen. In de ingrediënten vinden we flink wat siliconen én alcohol, als je een gevoelige huid hebt zou ik deze foundation dus sowieso maar laten staan..


Volgens Maybelline heb je maar drie druppels nodig om je hele gezicht te bedekken en daar is ook deze applicator voor ontwikkeld. De applicator zou precies drie druppeltjes op je hand laten vallen, bij mij flatst de foundation er meer af dus ik smeer het maar gewoon op mijn hand. Drie druppels is trouwens bij mij niet genoeg, hij is wel zuinig in gebruik dan andere foundation maar drie druppels is wel heel optimistisch.


Zie hier; op mijn gezicht. Ik heb speciaal deze hoek gekozen omdat ik een rood plekje op mijn neus had. Op deze foto is goed te zien dat de foundation wel wat egaliseert maar opvallende onzuiverheden en donkere sproetjes verdwijnen niet. Ik heb hier twee lagen aangebracht en aan meer heb ik geen behoefte, dat voelt me wat te dichtgesmeerd. Extreem luchtig vind ik de foundation ook niet aanvoelen trouwens, gewoon gemiddeld eigenlijk.


Op zich vind ik het een fijne foundation maar je moet wel een redelijk egale huid van jezelf hebben hier voor. Ik heb soms een hele gave huid en soms ineens puistjes en vlekken; voor mij is het dus geen foundation die ik dagelijks kan gebruiken. Niet persé een aanrader dus, tenzij je helemaal geen last van onzuiverheden hebt. Je vind 'm voor €14,95 bij de drogist.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind 't juist wel netjes staan dat sproetjes en dergelijke niet helemaal verdwijnen, dat geeft een minder 'cakey' effect. Als je een heel hoge dekking wilt is een andere foundation dan misschien wel beter. Duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me enorm weinig om maar drie druppeltjes te gebruiken. Ik denk dat de helft van mijn gezicht dan niet bedekt is. Ik gebruik al jaren dezelfde foundation van Max Factor.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!