Food | Beond Organic Snack Bars

maandag 8 februari 2016

Ik was eigenlijk een beetje klaar met de raw snacks maar toen ik deze repen bij De Tuinen zag besloot ik het nog één kans te geven. Ik probeerde al eerder raw snackrepen maar vond ze vaak erg zompig. Omdat veel mensen ze echt geweldig vinden en ze enorm verantwoord zijn besloot ik het nog maar een keer te proberen. De repen van Beond zijn rauw, vegan, glutenvrij, zuivelvrij, sojavrij, en paleo.


 Nou vind ik het heel prettig als mijn snacks gezond zijn maar ze moeten ook echt lekker zijn en die combi ben ik nog niet heel veel tegen gekomen. Ik gaf deze repen een kans omdat de smaken me nieuwsgierig maakten; ik nam zure kers, acai, chocolade, baobab ananas, appel kaneel, en bosbes mee.




Steven had de chocolade variant al naar binnen gewerkt voor ik had kunnen proeven. Als ik hem mag geloven was de reep veel minder knapperig en smaakte lekker naar pure chocolade. Dat de repen inderdaad veel minder zompig dan vergelijkbare snacks zijn bleek te kloppen toen ik zelf ging proeven. Ze hebben zeker niet de bite van een Sultana maar zompig en klef zijn ze absoluut niet.



Sour Cherry vond ik wel lekker maar niet heel erg naar kers smaken en al helemaal niet zurig. Een beetje bes-achtig maar verder niet heel speciaal, ik miste ook een klein beetje wat knapperigs. Voor Acai Berry geld eigenlijk hetzelfde, die was alleen iets zoeter. Na het proeven van deze twee viel me de volle smaak al wel op, de repen zijn smaakvol maar smaken niet chemisch. Baobab Pineapple vond ik een fixe tegenvaller. Deze smaak leek me erg lekker maar ik miste de ananas, die proefde ik weinig terug, ondanks dat was de reep wel gewoon lekker om te eten.



Apple Cinnamon(kaneel) vond ik geweldig en dit was ook de meest knapperige reep van allemaal. De stukjes appel smaakten vers en de kaneel was goed aanwezig, lekkere reep! Blueberry was lekker, zoet, maar smaakte niet heel erg naar bosbes en was niet knapperig genoeg naar mijn smaak. Ook zeker niet zompig maar ik hou gewoon van veel "bite".



De repen vielen beter uit dan verwacht maar zullen geen favorieten worden, misschien alleen die met appel  en kaneel dan. Ondanks dat ik de repen lekker vond, vond ik vaak de smaak niet overeenkomen met de "beloofde" smaak en dat vond ik jammer. Als je van raw repen houdt dan is dit wel een enorme aanrader en ga je ze vast heerlijk vinden, mijn ding is het schijnbaar niet heel erg. Ik vond je bij De Tuinen voor €1,79, voor de 2e reep betaal je nu tijdelijk €1.

3 opmerkingen:

  1. Raw repen zijn ook niet heel erg mijn ding :P hoewel, ik noem het even de rauwe appeltaart smaak, die lijkt me nog wel oké. Zal zelf eerder voor een brownie gaan denk ik xD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zegt bij het stuk waar je ze probeert eerst minder knapperig maar je bedoelt denk ik minder zompig anders spreek je dit daar onder tegen. Nog een kleine tip:bij je artikel hiervoor over de vliegreis ben je wel heel veel woorden vergeten, staat erg slordig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm ik vind deze best wel duur eigenlijk voor wat je krijgt. Toch klinkt het best lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!