Food | Twee nieuwe Tony´s!

woensdag 23 augustus 2017


Ze liggen al een tijdje in de winkels dus zo enorm nieuw is het allemaal niet meer maar ik had ze door de vakantie nog niet geprobeerd. Tony's kwam (voor mij) vrij onverwacht met twee nieuwe repen die volgens mij gewoon in het vaste assortiment zitten ineens. Ik probeerde uiteraard allebei en vertel jullie graag of ze een beetje aan mijn verwachtingen hebben voldaan.


Beide smaken zijn geen melk, geen puur en geen wit maar ¨donkere melk¨. Donkere melk is volle romige melkchocolade zoals we die van Tony's gewend zijn alleen dan met de bite en de smaak van pure chocolade. Donkere melk is gemaakt met 42% cacao waar de reguliere melk van Tony's 32% cacao bevat. Ondanks dat mijn liefde voor pure chocolade ver te zoeken is, leek deze nieuwe toestand me toch wel wat, Hands Off My Chocolate heeft namelijk een reep genaamd ¨Milk Meets Dark¨ die ik echt geweldig vind. Ook pretzel en toffee klonk me veelbelovend in de oren. Ik testte dan ook deze twee nieuwe repen:
- Donkere Melk 42%
- Donkere Melk 42% Pretzel Toffee


Donkere Melk 42%
Tja, romige melkchocolade alleen dan iets meer richting puur, het leek me wel wat. Ik moest er even aan wennen, ik had het iets minder puur verwacht maar het is oké. Een paar procent minder cacao was denk ik voor mij perfect geweest maar onsmakelijk vind ik het zeker niet. Als je niet zo van puur houdt maar ook geen romige melk naar binnen wilt werken dan is dit een goede middenweg. Als je dol bent op puur en op melk dan ga je deze reep geweldig vinden denk ik. Ik vind ´m oké, niet heel erg lekker en ik zou ´m dan ook niet opnieuw kopen.

Donkere Melk 42% Pretzel Toffee
Ondanks dat deze reep evenveel cacao bevat als de gewone donkere melk vind ik ´m veel meer naar puur smaken, echt dat het niet meer lekker is. Het lijkt in mijn beleving gewoon een pure reep. De toffee proef ik eigenlijk niet meer door de overheersende cacao smaak, of eigenlijk heb ik die gewoon totaal niet geproefd. De stukjes pretzel proef ik wel duidelijk en die zijn lekker en knapperig alleen niet zout zoals ik vooraf verwachtte. Als Tony een melk reep maakt met pretzel erin ben ik echt dolgelukkig maar deze reep vond ik echt een grote deceptie en voldoet totaal niet aan mijn verwachtingen, sorry Tony.


Niet echt mijn repen dus maar gelukkig heeft Tony's nog zat repen in het assortiment die ik wel heel erg lekker vind. Ik vind het verschil tussen de repen wel een beetje gek omdat ze evenveel cacao zouden bevatten. Ook vind ik het gek dat ik nergens toffee ontdek in de pretzel toffee reep, normaliter vind ik de repen van Tony's juist zo goed gevuld. Anyway, mocht je pure chocolade lekker vinden en deze repen willen proberen, dan vind je ze onder andere bij de Wereldwinkel en Albert Heijn vanaf €3,05.
Heb jij donkere melk van Tony's al geprobeerd?

2 opmerkingen:

  1. De reep 'donkere melk' lijkt me op zich wel lekker, maar ik lust ook pure chocolade die 99% cacao bevat haha (eigenlijk vind ik alle soorten chocola wel lekker; puur, melk, wit)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!