Beauty | MEGA Review: Nieuwe producten van Catrice!

dinsdag 15 augustus 2017


Eigenlijk wil ik het niet zeggen, maar de herfst komt er toch echt aan, over een maand zitten we alweer halverwege september. Die anderhalve zomerdag die we hier gehad hebben voelt als maanden geleden en ook qua persberichten is het inmiddels echt wel klaar met de zomernieuwtjes. Ik probeer het maar positief te zien; de herfst brengt weer prachtige collecties met zich mee. Ik kreeg een tasje vol met de nieuwe producten van Catrice en laat die graag aan jullie zien!


Brown Collection Nail Lacquer €2,99
Deze dekkende formule is verrijkt met acai olie en geeft een zeer glanzende finish. De collectie heeft 5 verschillende kleuren met zowel een glanzende als een normale finish. Vier van deze tinten zijn bruinig, de vijfde is meer rood/roest achtig.

Ik vind de lakjes prima, ze lakken fijn, drogen snel en dekken in 1 of 2 laagjes. Ze blijven niet bijzonder lang mooi maar zijn verder gewoon oké.


04 Unmistakable Style
Dekt in 1 laagje. Geen kleur die ik zelf zou uitkiezen maar voor de herfst best wel mooi.


02 Sophisitcated Vogue
Dekt in 2 laagjes. Deze leek me vooraf niks, maar zo op mijn nagels vind ik het eigenlijk erg mooi!


Ultimate Matt Lipstick €3,99
Deze lipstick heeft een volledig matte finish, een goede dekking en is eenvoudig aan te brengen. Hij is verkrijgbaar in 6 kleuren waarvan drie roze/rood en drie richting paars/donker.

De lipstick brengt inderdaad heel makkelijk aan en geeft heel veel pigment af. Hij voelt comfortabel aan op de lippen blijft heel lang zitten, ook met wat eten en drinken.



040 Dramatic Lilatic!
Niet mijn kleur, maar prachtige dekking!


Liquid Lip Powder €3,99
Dit product is vloeibaar maar je lippen zien er na gebruik uit alsof je er metallic poeder overheen gestrooid hebt. De formule zou langhoudend zijn en het perfecte metallic matte effect hebben. Bijzonder hoe een kleur tegelijkertijd mat en toch metallic kan zijn. Verkrijgbaar in 6 kleuren. Catrice heeft ook een lip powder met ultra mat effect uitgebracht in 6 kleuren.


030 Jenny From The Bronze
Deze kleur doet mijn lippen absoluut niet goed en hierdoor vind ik het effect ook lastig te beoordelen. Mijn lippen lijken veel droger dan ze zijn en de kleur doet meer kwaad dan goed. De substantie voelt wel fijn en zacht aan, ik zag onder andere bij Vera Camilla een andere kleur die wel een prachtig effect had, deze kleur is het ´m niet helemaal, in ieder geval voor mij niet.


Volumizing Lip Balm €4,59
Deze lipbalsem is verzorgend door de shea boter en zorgt voor volumineuze lippen en een verkoelend effect. Verkrijgbaar in 1 kleur.


010 Beauty-Full Lips
Ik was een klein beetje teleurgesteld door deze. De kleur vind ik gewoon, het effect voelt niet super verzorgend en mijn lippen lijken geen millimeter op te zwellen, geen aanrader dit.


Brow Palette Matt & Glow €3,99
Dit 3 in 1 palette heeft een wax, een matte poeder en een glitterende poeder of je wenkbrauwen lekker in vorm te brengen of zelfs een feestelijke touch te geven met wat glitter, dat laatste leek mij redelijk bijzonder. Bijgeleverd in het doosje vind je een klein kwastje en een borsteltje om je wenkbrauwen te kammen en de producten aan te brengen. Verkrijgbaar in 2 kleuren.



010 Now flASH Lights
Links de matte kleur, in het midden de glanzende en rechts de wax.


De matte poeder en de wax. Hier ben ik wel blij mee, lekker makkelijk aan te brengen, zelfs voor een make-up kneus als ik. De kleur past bij me, ik vind het allemaal top. Volgens het doosje is het de de bedoeling om eerst de wax aan te brengen voor het model en daarna de poeder, je kunt beide uiteraard ook los gebruiken.


En de glitterende kleur. Ook meteen de reden waarom ik een kneus ben met make-up en nooit looks maak. Ik vergeet rustig een heel stuk wenkbrauw in te vullen en dat valt met zo'n donkere poeder met glitters echt wel op. Het glitterende effect vind ik minder heftig dan verwacht, eerlijk gezegd zou ik dit met een lichtere kleur best dragen voor een feestje, het is wel even wennen.
 

Glam & Doll False Lashes Mascara Waterproof €3,99
Deze mascara belooft een valse wimper effect dankzij het speciale gekrulde borsteltje. Doordat ik nog steeds wimper extentions heb laat ik jullie deze vandaag even niet zien. Binnenkort komt er een review aan met verschillende soorten mascara en daar zal deze ook bij zitten.

Glam & Doll Super Black Liner Waterproof €3,39
Deze liner heeft een bijzondere flexibele vilten punt die het aanbrengen makkelijk maakt.

Nou is eyeliner mijn slechtste punt ever, ik doe rustig een half uur over twee rechte lijntjes. Deze leek me in eerste instantie wel wat alleen de punt is ergens wel fijn maar ergens ook een beetje gek, hij wiebelt een beetje dus heel makkelijk is het aanbrengen niet. De punt is verder wel fijn en de kleur mooi zwart, ik moet hier nog even over nadenken wat ik er nou van vind.

Re-Touch Concealer €4,59
Deze vloeibare concealer heeft een medium dekking en is verkrijgbaar in drie kleuren die zich elk richten op een ander probleem om te corrigeren. Deze concealer belooft een egale tint en een hydratatie die 18 uur duurt. Verkrijgbaar in drie kleuren, naast de twee kleuren die ik je hier onder laat zien is er nog een groene variant om roodheden te corrigeren.



Van links naar rechts: de concealers, eyeliner, matte lipstick, lip powder en lipbalm.

Re-Touch Brightening Concealer 010 Lavender
Op de foto lijkt deze een stuk witter maar in het echt is ´ie echt lila. Ik vond deze ook met foundation best nog wel een blauwe gloed geven, met een extra laagje foundation was dit wel op te lossen. Deze zou geschikt zijn voor een doffe of geel ogende huid, beide heb ik niet echt dus deze past niet heel erg bij mij.

Re-Touch Anti-Dark Concealer 020 Yellow
Deze felgele concealer is speciaal geschikt voor donkere kringen onder je ogen. Ook met drie lagen foundation blijf ik een gele gloed houden, ziet er niet heel gezond uit. Misschien dat deze concealer voor andere mensen wel werkt maar ik kan er niks mee. Ik ben dan wel weer benieuwd naar de groene variant voor rode plekjes, misschien dat ik die zelf nog aanschaf want verder heeft het product mijn interesse wel gewekt.


Zoals ik van Catrice gewend ben, zijn vrijwel alle producten prima en past het ene product beter bij me dan het andere. De volumizing lipbalm was wel echt een teleurstelling maar het wenkbrauwpaletje is mijn absolute favoriet geworden. Naast de producten die ik je hier laat zien, vind je aankomende herfst/winter ook nog de volgende producten in de schappen van Catrice bij Kruidvat en Trekpleister:
- Aqua Fresh Highlighting Eyeshadow €4,59
- The Ultimate Chrome Collection Eyeshadow Palette €4,99
- Sensitiv´ Eyes Liquid Liner €3,89
- Glam & Doll Volumizing  Mascara Primer €3,99
- Light Correcting Serum Primer €4,59
- Sun Lover Glow Bronzing Powder €4,99
- Professional Make Up Techniques Palette €12,99
- Strobing Blush €3,99
- Prima And Fine Make Up Transformer Drops €3,59
- Siliconic Make Up Blender €4,59
- Strobe To Glow Highlighter Stick €4,59
- Matt To Cheek Blush Stick €4,59
- Allround Colour Correction Palette €3,99
- Colour Neutralizer Mattifying Powder €4,59
- Colour Corrector Nail Beautifier €2,99
- Power Volume 3D Top Coat €2,99
- Chrome Infusion Nail Lacquer €3,59
Welk product zou jij graag willen proberen?

5 opmerkingen:

  1. Wat veel producten weer! Ik vind Dramatic Lilatic erg mooi, de rest vind ik niet zo bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die paarse ultimate matt lipstick moet ik echt hebben! Goede en handige review!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op catrice! Ik vond de nagellakjes het mooist x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mwa, jammer. Ik vind het best wel tegenvallen. Alleen de mascara lijkt me erg fijn, ben benieuwd naar je review.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!