Hair | The Body Shop Nourishing Banana Shampoo & Hair Mask

donderdag 17 augustus 2017


De bananenshampoo van The Body Shop zit al ruim 25 jaar in het assortiment en word af en toe een beetje aangepast. Ik schreef er 3 jaar geleden al eens over en was toen erg tevreden. Onlangs kreeg ik dit mooie nieuwe flesje en een haarmasker uit de ¨Banana¨ lijn thuisgestuurd en probeer ik ´m opnieuw. Het oude artikel staat inmiddels niet meer online overigens;).


Over de hele wereld worden mensen zich steeds meer bewust van de schadelijke effecten van vervuiling op het milieu. Ook ik vraag me wel eens af, wat kan ik als individu nou doen? Maar als niemand ook maar een mini verandering maakt, verandert er natuurlijk nooit iets. Nu kun je naast je voeding aan te passen (bijvoorbeeld minder of geen vlees eten) of minder auto te rijden ook een verandering aanbrengen in je beauty rituelen. Zo kun je kijken waar ingrediënten vandaan komen en of verpakkingen schadelijk kunnen zijn voor het milieu. The Body Shop probeert deze kleine en makkelijke veranderingen te ondersteunen door natuurlijke, fair trade en milieuvriendelijke producten aan te bieden.


Deze vega lijn zonder siliconen en mét fair trade banaan is voedend en verzorgend voor je haren. Deze lijn zou onder andere zeer geschikt zijn voor droge blonde lokken door de vele voedende eigenschappen die banaan van nature heeft. Het masker uit deze lijn is zelfs 100% vegan en de fair trade bananenpuree is afkomstig uit Ecuador. Ik probeerde met veel plezier (opnieuw) de shampoo en het haarmasker op mijn geblondeerde lokken die door de zon en het water op vakantie best wel wat te verduren hebben gehad.


Truly Nourishing Shampoo €7/250-€10/400ml
Deze voedende shampoo reinigt je haar op een milde manier en laat na het wassen een tropische geur achter in je haren.

De geur is als je het mij vraagt een gevalletje ¨you hate it or you love it¨, hij is zoet en doet mij denken aan schuimbanaantjes. Ik vind de geur aan de te zoete kant maar wel erg lekker en duidelijk banaan, ik word er vrolijk van en het geeft me een zomers gevoel. Mijn haar word lekker zacht van de shampoo en na een keer of 4 gebruiken oogt mijn haar glanzender, het lijkt een beetje hersteld van de zomerschade. Voedend is deze shampoo dus zeker, je blijft alleen wel met een bananenwalm lopen die, zeker met los haar, echt goed te ruiken is. Als je hier dus niet op zit te wachten, of het op je werk bijvoorbeeld niet gepast is, zou ik een conditioner gebruiken met een meer neutrale geur om het effect een beetje te verminderen. Als je gedurende de dag zweempjes banaan langs wilt laten komen, dan word je vast heel vrolijk van deze shampoo, net als ik.


Truly Nourishing Hair Mask €15
Dit fijne masker is 100% vegan, vrij van siliconen en zit vol voedende natuurlijke ingrediënten om je haar optimaal te kunnen verzorgen. Je haar zou na gebruik van dit masker minder pluizen, meer glanzen en niet verzwaard worden. Aanrader is om het masker wekelijks te gebruiken om je haar een fijne boost te geven, kijk zelf even waar je haar behoefte aan heeft en gebruik het masker zeker vaker als dat beter bij je haar ritueel past. Ik vind het zelf altijd fijn om maskers een nacht in te laten trekken maar in principe is 5 minuten genoeg bij dit masker, je kan ´m dus ook prima aanbrengen in de douche en ondertussen even je benen scheren o.i.d.

Love dit masker, echt heel fijn. Al na 1x gebruiken voelde mijn haar zo enorm zacht en zag het er prachtig uit, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat mijn nummer 1 (Marilyn van Lush) na jaren haar plekje moet gaan delen met dit masker. Hele fijne werking, heel erg voedend, echt top. Qua geur wederom de bananensituatie zoals ik die bij de shampoo beschreven heb, lekker zomers.


Beide fijne producten die echt wat voor je haren doen, mijn haar werd er duidelijk meer glanzend van en minder pluizig De geur vind ik zelf erg lekker, zeker nu de zomer in Nederland zo overduidelijk ontbreekt (ik kijk naar buiten nu waar het met bakken uit de lucht komt). Als ik 1 van de 2 als favoriet moet aanwijzen, word dat het masker, die sprong er voor mij echt uit. Ik word sowieso altijd blij van The Body Shop omdat zij laten zien hoe je als bedrijf kunt proberen een verschil te maken door het zelf in ieder geval wel anders te doen zoals met dierproeven (die er dus niet zijn) en fair trade ingrediënten, fijn! Als je op zoek bent naar een fijne shampoo van TBS en niet dol bent op banaan, dan is de Ginger shampoo die ik eerder probeerde wellicht wat voor jou!
Heb jij wel eens deze vrolijke producten geprobeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!