Beauty | Lavera Hydro Effect Serum

zaterdag 26 augustus 2017


In de zomer ben ik altijd stiekem een beetje blij, mijn huid is dan niet trekkerig na het reinigen en ik hoef geen 40 lagen skincare op te smeren. Ik hou van smeren hoor, maar ik wil het liefst gewoon 1 ding en niet meerdere lagen voor ik aan mijn make-up begin. Die ene laag die ik dan wil moet vooral niet vettig zijn maar wel weer een beetje verzorgend, vaak kom ik hier voor uit bij een moisturizer of serum.  Vandaag laat ik jullie dit 100% natuurlijk serum van Lavera zien die ik met veel plezier heb geprobeerd.


Normaliter was ik niet heel kieskeurig met skincare, ik had wel dingen die ik fijner vond dan andere maar als het maar gewoon een beetje hydrateerde en niet te vettig was vond ik het wel best. Oja, het moet ook altijd snel intrekken, hele belangrijk eis! Sinds ik gestopt ben met de pil, doet mijn huid niet meer wat ik wil. Ik heb heel veel puistjes, mee-eters en grote ontstekingen aan mijn huid. Nu heb ik wel productlijnen die dat een beetje in bedwang houden, maar ook met verzorging ben ik stukken strenger gaan kijken en merk ik dat mijn voorkeur heel sterk uit gaat naar natuurlijke producten zonder zooi.


Dit serum van Lavera beschermt de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf, vervuilde lucht kan er namelijk voor zorgen dat je huid zichzelf steeds minder goed kan herstellen. Als het herstellende vermogen van je huid achteruit gaat, kan dat bijvoorbeeld pigmentvlekken en huidveroudering veroorzaken.

Het serum is 100% natuurlijk, vrij van siliconen, parabenen, parfum en conserveringsmiddelen. Het serum heeft het zogenoemde ¨Anti-Pollution COmplex¨, deze hele gewichtige naam zorgt er in ieder geval voor dat je huid beschermd word en bevat onder andere biologische algen en hyaluronzuur.


Het serum is bedoelt als eerste stap van je huidverzorging en beloofd dan ook snel in te trekken, na gebruik heb je een stralende teint en is je huid voelbaar beschermd tegen alle schadelijke invloeden.

Nou begrijp ik niet helemaal hoe je kan voelen dat je huid beschermd word, maar goed ik test dan ook vooral op het feit of het allemaal lekker aan voelt en of mijn huid er een beetje goed op gaat.

Allereerst de geur, die vind ik echt opvallend, zeker voor een product zonder parfum. De geur is een beetje fruitig en doet me denken aan snoep, best wel lekker. Ik probeer al twee weken te bedenken naar welke soort snoep ik dit product vind ruiken maar ik kom er niet op, het is een beetje zoet/fris/fruitig en als het me te binnen schiet, zal ik dit artikel even aan passen.


Het serum is erg dun en licht, op mijn huid voelt het fris en verkoelend aan, maar trekt het niet snel in. Het is niet zo dat het een vettig laagje achter laat, maar echt helemaal intrekken doet het ook niet, ik zou bijna zeggen dat het me wel een fijne primer lijkt, wie weet dat ik dat nog ga proberen. Ik vind ´m voor nu nog wat et verzorgend en mijn huid gaat eerder glimmen dan stralen hier van. Als we over (hopelijk) een maand of twee echt aan de winter beginnen denk ik dat dit serum mijn beste vriend gaat zijn want als je huid een beetje droog aan voelt is dit denk ik heerlijk. Fijn product dus maar voor mijzelf meer geschikt voor de winter. Wel even enorme credits voor Lavera en hun prijzen, ik sta elke keer weer versteld van de betaalbaarheid en ook dit serum kost maar €13,99. Lavera is uiteraard dierproefvrij en te koop bij onder andere de DIO Drogist en Erica Kruiderijen, via deze site kun je eenvoudig de verkooppunten in jouw omgeving bekijken.
Heb jij wel eens iets van Lavera gebruikt?

*Het product in dit artikel heb ik gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!