Hair | The Body Shop Ginger Shampoo

maandag 14 augustus 2017


Toen ik terug kwam uit Roemenië lag er een kleine berg pakketjes op me te wachten. In één van die pakketjes zaten wat producten van The Body Shop, waaronder deze anti-roos shampoo met gember. Nu heb ik geen last van roos maar probeerde ik de shampoo toch uit. Mijn haar valt de laatste weken extreem uit, het kan dus vast geen kwaad om even extra lief te zijn voor mijn hoofdhuid. Mocht je deze review willen lezen om te kijken of dit product ook echt tegen roos werkt, dan ben je bij mij helaas niet aan het goede adres.


Deze bestseller is 100% vegetarisch en word niet voor niks een bestseller genoemd, cijfers laten zien dat er elke 5 seconden een fles van deze shampoo word verkocht. De formule is samengesteld met gember, berkenbast, witte wilg-extracten en honing. Al deze ingrediënten samen zouden er dus voor moeten zorgen dat je hoofdhuid kalmeert en je roos drastisch vermindert. Ik was benieuwd, ik ken uit Chinese boeken wel dat gember allereerst voor heel veel dingen geneeskrachtig werkt, maar ook haaruitval tegen gaat.


De shampoo ruikt kruidig en duidelijk naar gember, ergens ruik ik ook een frisse geur die ik niet helemaal kan plaatsen. De geur van gember is zeer zeker bijzonder en even wennen in een shampoo, maar ik vind het wel lekker.

De shampoo zelf schuimt goed en voelt zacht aan, zachter dan een gemiddelde shampoo maar niet zo zacht dat ik het zonder conditioner aandurf. Mijn hoofdhuid voelde voor gebruik al prima, dus daarin merk ik niet echt een verschil. Mijn haar is wel opvallend glad en zacht maar word ook sneller vet dan normaal, jammer maar dat zachte en gladde haar vind ik het wel waard. Of het minder uit valt? Niet per se, haaruitval kan door heel veel dingen veroorzaakt worden en bij mij is het denk ik niet mijn hoofdhuid want ik merk met deze shampoo nagenoeg geen effect.


Lekkere shampoo die mijn haar zacht en glad maakt met als nadeel dat het snel vet word. Ik gebruik deze met veel plezier, wat zeker vergroot word door de bijzondere geur van gember die duidelijk aanwezig is. Bijzonder spul, wel een aanrader en als ik op de verhalen van anderen af moet gaan, écht effectief tegen roos. Je vind deze bestseller bij The Body Shop, 250ml kost €7 en 400ml €10. Zoals gewoonlijk bij TBS is het product cruelty free en dus niet getest op dieren.
Heb jij deze shampoo wel eens geprobeerd?

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!