Body | De gekste Hand Wash ever!

woensdag 9 augustus 2017


Vlak voor ik naar Roemenië vertrok, kreeg ik iets geks thuis gestuurd. Nou is een Hand Wash niet per se gek, maar deze van Glycerona heeft een wel heel bijzonder effect. Door dit bijzondere effect besloot ik ´m niet mee te nemen in het vliegtuig maar gewoon veilig thuis uit te testen. Ik laat jullie graag wat meer zien!


De Glycerona Crackling Hand Wash is een manier van handen wassen zonder water zoals ik dat wel vaker bij merken heb gezien in een soort gel-vorm. Nu ben ik een beetje kritisch op het gegeven of dit soort producten nou echt reinigend zijn. Ooit zag ik op televisie, volgens mij bij Galileo of Klokhuis o.i.d., dat ze in een lab het verschil qua bacteriën gingen testen voor en na een handwash zonder water. Het verschil qua bacteriën bleek nagenoeg niet aanwezig te zijn dus of het het reinigend werkt, weet ik niet. Dit soort producten zijn voor onderweg wel heel fijn, omdat ze je een fris en schoon gevoel geven, en dat is wel waar ik na een paar uur in het vliegtuig of de bus behoefte aan heb.


De Hand Wash geeft een fris en schoon gevoel, zonder dat je daadwerkelijk je handen hebt gewassen. Je brengt de gel aan op je handpalmen, maakt een wassende beweging tot het spul is opgedroogd, en klaar. Bisabolol en Pathenol zorgen voor een verzachtende en herstellende werking waardoor je handen niet alleen schoon aanvoelen, maar ook verzorgd worden.

Deze Hand Was is verrijkt met een crackling effect, wat een unieke en verfrissende beleving geeft. Wat verder qua reiniging en verzorging de toegevoegde waarde van dit effect is, is me niet helemaal duidelijk. Het effect vind ik verder heel erg slim van Glycerona. Ik heb namelijk nog nooit zoiets gezien, het is echt opvallend waardoor ik dit merk niet gauw vergeet en er zelfs voor gekozen heb een artikel over een Hand Wash te schrijven, iets wat ik normaal niet snel zou doen. Op Instastories heb ik een filmpje geplaatst van het effect, kijk die zeker even met je geluid aan, ik stond echt versteld.


Het effect vind ik redelijk fris en ook wel verzorgend, niet extreem goed, gewoon wel prima. Het knetteren vind ik hilarisch en dat maakt voor mij het product al het proberen waard, het is gewoon leuk en als je dan toch je handen gaat wassen zonder water, dan beter op deze manier. Nu is dit flesje ideaal voor op reis volgens de verpakking, en staat er zelfs een vliegtuigje op. Nu dacht ik altijd dat je geen spuitdingen onder druk mee mag nemen in het vliegtuig en vind ik het geluid zo heftig, dat ik het niet zo snel zou gebruiken in een vliegtuig. Ik ben ook wel een beetje een schijterd maar even onopvallend je handen wassen is er met dit geluid niet echt bij zeg maar. Ideaal voor onderweg dus, alleen niet voor in het vliegtuig als je het mij vraagt.

Je vind Glycerona Crackling Hand Wash voor €2,99 bij diverse drogisten, in een verpakking zit 100ml.
Check vooral even het filmpje op Instastories en laat me weten wat je er van vindt!

2 opmerkingen:

  1. Wat grappig, ik kende dit soort of het merk niet! Ik heb altijd graag zo'n reinigingsgel in mijn handtas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat apart! Ik heb altijd zoiets in mijn tas zitten, als je plakvingers hebt onderweg van bv. een ijsje is dat ideaal. Deze wil ik gaan kopen, haha, lijkt mij ook wel grappig :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!