Food | Macarons van Joost Arijs

woensdag 23 november 2016


Als je ouders naar Antwerpen gaan, dan geef je ze natuurlijk duidelijke instructies om macarons van Laduree mee te nemen. Nu bleek Laduree een paar dagen dicht en kreeg ik macarons van een andere winkel. Ergens helemaal niet erg want ik vind het leuk om hier zo veel mogelijk verschillende merken macarons te proberen. Joost Arijs is iets goedkoper dan Laduree en bevat minder suiker, ik probeerde 8 smaken.


Omdat ik zelf niet bij het uitkiezen was weet ik niet de exacte smaken die in het doosje zaten, het zijn allemaal wel vrij gewone smaken en volgens Arijs kun je  aan de kleur, het hoofdingrediënt al herkennen.


Joost Arijs gaat voor pure ingrediënten, een goede smaak en weinig tierelantijntjes zoals gekke kleurtjes of bizarre smaken. Ik hou zelf wel van vreemde smaken maar ik kan me voorstellen dat je hiermee een groter publiek aanspreekt. Ik had sowieso de smaken passievrucht, pistache, chocolade en framboos, de andere durf ik echt niet te zeggen omdat ik ze dus zelf niet uitgekozen heb.


Passievrucht is qua smaak echt blijven hangen, die was enorm vol en heftig van smaak, erg lekker. De rest van de smaken vond ik, sorry Joost, wat gewoontjes. De macarons waren niet super crunchy, het middelste was wat kleffig en de smaken waren lekker maar niet uitzonderlijk. Absoluut beter dan supermarktmacarons en ook echt wel macarons van prima kwaliteit, ik heb alleen echt betere geproefd zoals bijvoorbeeld bij ons Nederlandse Poptasi. Of eigenlijk mag ik niet betere zeggen, maar in ieder geval macarons die ik zelf lekkerder vond.


Voor een doosje met 8 macarons betaal je €10,75, voor huisgemaakte macarons wat goedkoper dan gemiddeld dus. Ik zou zelf niet nog een keer deze macarons kopen omdat ik ze echt wat te gewoontjes vind. Als je nog niet echt bekend bent met macarons is dit wel een toegankelijke winkel om eens wat smaken uit te proberen. Je vind ´m op de Vlaanderenstraat in Gent en op de Theodoor van Rijswijckplaats in Antwerpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!