Body | Etos Body Mists

zaterdag 26 november 2016


Als Etos Friend ontving ik deze maand weer een heel leuk pakketje met daarin producten van Etos huismerk. Dit keer kreeg ik drie van de vijf nieuwe body mists, kleine, mooi vormgegeven flesjes met daarin luchtige geuren. Ik gebruik zelf elke dag parfum maar vind body mists in de zomer altijd heel fijn, omdat ze een stuk lichter zijn dan parfums. Nu ik deze drie nieuwe heb dus een mooie gelegenheid om ze ook in de winter te gaan gebruiken.



Body mist is, met name door Victoria´s Secret, de laatste jaren enorm populair geworden. De geuren zijn vaak subtiel, luchtig en toegankelijk en de flesjes sierlijk vormgegeven. Body mists zijn qua prijs ook betaalbaarder dan de meeste parfums, niet gek dus dat Etos onlangs 5 body mists uitbracht. Ik probeerde voor het artikel van vandaag ¨Forever Love¨, ¨Mystic Night¨ en ¨Sapphire Sky¨. Naast deze geuren heb je ook nog ¨Evening Kiss¨(warm/kruidig) en ¨Dreamy Garden¨(fris/fruitig).


¨Forever Love¨ is een zwoele, romantische bloemengeur met een oriëntaalse twist. In de geur vind je een combinatie van jasmijn, roos, vanille en amber. De geur begint licht en fruitig maar ruikt uiteindelijk toch een beetje kruidig. Tijdens het sprayen ruik ik vrijwel geen alcohol maar wel een flink zoete geur met een warme touch en een toefje kruidig. De geur doet me denken aan vanille, ook ruik ik de amber heel duidelijk terug.


¨Mystic Night¨ is een oriëntaalse bloemige geur met warme en zwoele ingrediënten. Zo vind je onder andere peper, sandelhout, roos en patchoeli in deze geur. De roze peper werkt verkwikkend, roos en patchoeli verleidelijk. Ik vind de geur zowel fris als kruidig, ik hou enorm van oriëntaalse geuren en dit is dan ook mijn favoriet van de drie.


¨Sapphire Sky¨ is licht, transparant en bevat een fijne mix aan citrusvruchten, bamboe en musk. De geur doet fris aan en geeft een positief en vrouwelijk gevoel. Bij het sprayen ruik ik meteen een sterke geur van alcohol, dit wordt wel snel minder maar het blijft toch een beetje hangen. De geur is warm maar niet kruidig, heel licht zoet en een beetje bloemig. De ingrediënten en beschrijving deed vermoeden dat deze geur ook wat citrus-achtig zou aan doen, in de praktijk rook ik daar niks van, geen favoriet deze.



Over het algemeen zijn de body mists van Etos voor mij best een succes, ze blijven prima hangen maar zijn niet te overdadig. Ze sprayen fijn, niet te veel en je kunt jezelf zo een beetje subtiel onder sprayen zonder dat er hele flatsen uit het flesje komen. Voor €5,99 vind ik dit geslaagde body mists, alle geurvarianten zijn ook voor €9,99 verkrijgbaar in een Eau de Toilette.

3 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!