Beauty | Earth Kiss Miracle Clay Facial Hydrate Bamboo Sheet Mask

zondag 20 november 2016


Een hele mond vol, de naam van dit artikel. Even wat korter; ik laat jullie vandaag een sheetmasker zien, met klei, van een natuurlijk merk. De laatste tijd ben ik wat fanatieker bezig met gezichtsmasker dan voorheen. Ik vind maskers heerlijk, kleimasker doorgaans heel fijn en sheetmaskers medium. Sheetmaskers vond ik voorheen qua effect heel prettig alleen op een of andere manier zijn de maskers altijd véél groter dan mijn hoofd of een gekke vorm. Bij het testen van dit masker ga ik dus kijken naar het effect maar ook naar de vorm van de sheet.


De meeste mensen zullen Montagne Jeunesse wel kennen, misschien niet de naam, maar de verpakkingen vast wel. Earth Kiss is een nieuwe range van dit merk, een serie maskers die volledig natuurlijk én dierproefvrij zijn. Aan dit masker is onder andere Shilajit toegevoegd, een mineraal wat veel gebruikt wordt in de Ayurvedische wetenschappen en dit is een bijzonder spulletje. Toen ik Googelde kwam ik vooral veel bijzondere effecten voor het lichaam tegen, zoals bijvoorbeeld het verbeteren van je uithoudingsvermogen. Het effect op de huid heb ik niet heel duidelijk kunnen terugvinden, het lijkt vooral neer te komen op hydraterend.

Natuurlijk is Shilajit niet het enige wat je terug vind in de ingrediëntenlijst, ook mandarijnenolie en baobab zijn deel van het masker om je huid zo gevoegd mogelijk achter te laten na gebruik. Naast hydrateren belooft dit masker je huid ook te reinigen met de speciale klei. Bij het gebruik van een masker ben ik best wel verwend, ik wil graag een superfris en schoon gevoel, maar ook een verzorgde huid.


Een van mijn betere foto's, i know, maar ik wilde jullie toch even laten zien hoe deze sheet er dan uit zag. Het doet een beetje papier-achtig aan en sporadisch kleeft er klei aan de sheet. Een volgende keer zou ik dit met een kwastje even wat beter verdelen (daar heeft geen mens zin in natuurlijk), want echt goed verdeeld was de klei niet. Ook deze sheet is gemaakt voor mensen met een bijzondere gezichtsvorm, een hoofd ter grootte van een watermeloen een mond die ergens ter hoogte van je sleutelbeen zit.


Op mijn huid voelde de sheet verder lekker aan, geen irritaties en lekker ontspannen. De geur was een leuke verrassing, een subtiele, hele lekkere geur van mandarijnen waar ik echt even een kwartier van heb genoten. Toen ik het masker verwijderde zat er op een aantal plekken op mijn gezicht wat klei, niet overal dus want het zat niet overal op de sheet. Mijn huid voelde niet bijzonder fris aan, maar wel lekker verzorgd. Een prima masker dus maar wel met een aantal kritiekpunten en wat mij betreft kunnen ze hier meer uithalen. De werking is prima maar de klei is slecht verdeeld en de vorm van het masker is, voor mijn hoofd, totaal niet passend. De geur vind ik een absoluut pluspunt! Je vind dit masker en een aantal andere varianten van Earth Kiss voor €2,49 bij Holland & Barret (voormalig de Tuinen). Ik zou ´m niet aanschaffen omdat er simpelweg andere maskers zijn die ik fijner vind, wel heb ik nog een andere variant liggen ene die ga ik zeker nog uittesten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!