Food | Tony´s Chocolonely Melk Kaneelbiscuit

maandag 14 november 2016


Elk halfjaar komt Tony´s weer met een nieuwe estafette reep, de vorige met passievrucht vond ik erg lekker, inmiddels is het tijd voor een nieuwe. Deze nieuwe variant is wederom melkchocolade, dit keer met kaneelbiscuit.  Vooraf gezien was ik hier hysterisch enthousiast over, ik ben dol op kaneel en stelde me een reep voor met flinke stukken krokante biscuit en lekker veel kaneel.


Tja, wat kan ik nog vertellen over Tony´s, er zijn al zo veel reviews hier (en op andere blogs) voorbij gekomen dat jullie het inmiddels wel weten. Ik vind het niet alleen prettig dat Tony´s fairtrade is, de smaken vind ik vaak verrassend en origineel én sowieso vind ik de melkchocolade op zich al de lekkerste ter wereld. Mocht Tony´s dit lezen; please maak een reep met melkchocolade en kokos, dan is mijn leven compleet en verdienen jullie wat mij betreft een standbeeld.


Ik was sowieso al blij dat het weer een melkreep was, puur en wit zijn toch niet echt mijn ding. In deze reep belooft Tony´s romige melkchocolade met brokjes knapperige kaneelbiscuit, klinkt fantastisch!


Oke, dit is me eigenlijk nog nooit gebeurd bij Tony´s maar de reep valt een beetje tegen, voornamelijk door de torenhoge verwachtingen en mijn enorme liefde voor kaneel. In de praktijk vind ik de stukjes biscuit vrij klein en de kaneelsmaak heel erg subtiel. In combinatie met de chocolade proef ik de kaneel ergens heel ver weg, als ik echt mijn best doe. Als ik een los stukje biscuit te pakken weet te krijgen en in de nasmaak is de kaneel wel lekker aanwezig. Jammer, niet wat ik verwacht had, wel gewoon lekker maar niet zo extreem bijzonder dat je ´m echt per se moet gaan proeven, sorry Tony´s. Deze reep is het komende halfjaar exclusief te koop bij Albert Heijn voor €3,19, ergens rond mei 2017 neemt een nieuwe reep het stokje weer over.

2 opmerkingen:

  1. Jammer, ik stond al in de startblokken om hem te kopen, hahaha. Ik eet donkere chocolade puur (;)) omdat die gezonder is, maar melkchocolade vind ik eigenlijk veel lekkerder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jammer! Was er erg benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!