Body | Nivea Care Voedende Crème, Nivea Soft Crème & Nivea Crème

maandag 7 november 2016


Afgelopen week kwam er wel een heel winters pakketje binnen; in mijn brievenbus vond ik een doos met daarin drie flink verzorgende crèmes van Nivea, altijd handig. Ik laat ze jullie vandaag alle drie even zien, ééntje is nieuw: Nivea Care Voedende Crème, een intensief voedende crème die snel intrekt en je huid niet plakkerig aan laat voelen. Wat Casper hier mee te maken heeft? Vrij weinig, hij was alleen vrij gelukkig dat ik even thuis was om foto´s te maken en weigerde uit beeld te gaan.


Care Voedende Crème €6,49/200ml
Vaak zijn zeer voedende crèmes geweldig in de winter alleen wel wat plakkerig en snel intrekken is er vaak niet bij, dit zijn precies twee dingen die Nivea beloofd getackeld te hebben. De formule op basis van rijke, natuurlijke waxen trekt meteen in, verzorgt ruim 24 uur, geeft een zacht gevoel en voelt niet vettig aan. Het verschil met de klassieke Nivea: het blauwe blik is gebaseerd op een water-in-olie emulsie, Nivea voedende crème heeft een formule met hydraterende waxen. Wanneer deze in aanraking komen met de huid, smelten ze en worden ze direct diep opgenomen in de huid.

Ik vind het blauwe blik altijd fijn maar gebruik ´m eigenlijk alleen voor ellebogen en voeten omdat ´ie inderdaad vrij vettig is en lang op de huid blijft liggen. Voor het gezicht vind ik deze Voedende Crème nog wat te heftig qua vettigheid maar voor op het lichaam vind ik ´m fantastisch. Je hebt de heerlijke geur en het fijne effect van Nivea maar inderdaad, de crème is zo ingetrokken en laat geen plaklaagje achter.


Soft Crème €4,39
Nivea Soft is jaren terug aan het assortiment van Nivea toegevoegd omdat er grote vraag naar een lichtere crème was die snel in trekt. De formule van Nivea Soft is gebaseerd op een olie-inwater emulsie in plaats van een water-in-olie emulsie zoals bij het blauwe blik. De crème is licht, luchtig en heerlijk als gezichtscrème.

Mijn huid is amper droog, alleen in de winter trekt ´ie na het douchen soms een klein beetje. Vettige crèmes zijn hierdoor echt niks voor mij en snel intrekken vind ik belangrijk, anders heb ik meteen een glimmend hoofd. Nivea Soft ruikt heerlijk en voldoet prima aan mijn wensen, wel is het een echte wintercrème.


Nivea Crème €1.10
Wie kent het niet, het blauwe blik van Nivea, ik ga er dan ook weinig over vertellen. Veel mensen smeren dit op hun gezicht, voor mij is het daar echt te vettig voor. Ik gebruik dit blikje altijd voor ellebogen en voeten, eventueel andere hele droge plekken en dat werkt heel effectief. Ik heb ooit van mijn oma een tube gehad, dat vond ik nog fijner én een stuk hygiënischer. 


Nivea Care Voedende Crème vind ik een leuke toevoeging aan het assortiment. Voor het lichaam is Nivea Soft net wat te luchtig en deze nieuwe variant is een mooie middenweg tussen Soft en de klassieke Nivea. Het snelle intrekken is wat mij betreft het grootste voordeel, heel erg fijn! Je vind de nieuwe variant Nivea vanaf volgende week (week 46) bij drogisterijen en supermarkten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!