Life | Mijn Netflix tips + een trucje om het aanbod uit te breiden

dinsdag 28 juli 2015


Omdat de zomer ons momenteel wel heel erg in de steek laat zit er niks anders op dan je winterkleding afstoffen en warme chocomel drinken.
Waar we gehoopt hadden de dagen door te brengen op het strand is nu de hoofdactiviteit Netflix kijken in bed. Vandaag deel ik mijn favorieten van Netflix én heb ik een handig trucje om nóg meer te kunnen kijken.


Rita
Mijn absolute nummer een! Een ietwat vreemde serie en je moet even een paar afleveringen wennen. Ik durf bijna te beloven dat je daarna verslaafd bent. De serie gaat over de eigenwijze Rita die lesgeeft op een basisschool. Ze heeft wat met de directeur, haar zoon komt uit de kast en ze heeft problemen met bijna al haar collega's. Een hele bijzondere serie met humor, spanning en heel veel mooie momenten.

Documentaires
Ik was altijd geneigd om alleen bij de films en series te kijken maar er staan zo veel mooie documentaires online. Van dierendocu tot film over volwassen My Little Pony fans (die was erg fascinerend), ik heb geen specifieke aanrader maar er is veel keus!

The Last King of Scotland
Dit was zo'n bijzondere film! Steven kwam hier mee aanzetten en ik was eerst sceptisch maar heb 'm in één adem uitgekeken. Het verhaal gaat over een jonge arts die gaat werken voor een van de grootste schurken van Oeganda. In het begin heeft hij niet door wat voor man zijn baas is maar naarmate de film vordert komt hij hier achter. 
Ontzettend spannend, shocking maar ook heel mooi.

Nog meer aanbod?
Onder andere The Last King of Scotland ga je niet terug vinden op de Nederlandse Netflix. Door middel van verschillende extenties kun je je computer laten denken dat je je in een ander land bevind, in ieder land is het aanbod van Netflix weer anders. De extensie die ik gebruik heet Hola, het logo is een klein rood vlammetje. De extensies kun je gewoon downloaden via Google en aanzetten wanneer je het Nederlandse aanbod even zat bent.

Ik heb menig uurtje doorgebracht op Netflix en weet soms echt niet meer wat ik moet kijken. Ik ben dus heel benieuwd naar jullie aanraders!

7 opmerkingen:

  1. Ik scroll vaak voorbij Rita, maar misschien moet ik het eindelijk toch maar een keer kijken. Thanks voor de tip van de extensie! Volgens mij wordt het binnenkort voor iedereen hetzelfde aanbod, maar tot die tijd kan ik dit gebruiken, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm die Rita kende ik nog niet... die ga ik zeker eens kijken :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw bedankt voor de supertip, die zal ik onthouden! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super tip die ga ik onthouden x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Netflix is zó fijn he! Mijn oma houd van dierendocu's dus die heb ik er van de week even achter gezet ^^ Heb Rita wel eens voorbij zien komen, paste bij de rest wat ik keek/kijk, dus die gaat op het lijstje! Je tip ga ik ook zeker eens uitvoeren, misschien zit er nog iets fijns tussen :D

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!