Body | The Ohm Collection Biologische Deodorant

woensdag 15 juli 2015

Biologisch eten ben ik van huis uit gewend, biologische verzorgingsproducten ga ik ook steeds meer gebruiken. Hoe meer ik gebruik hoe meer ik overtuigd raak, in de meeste gevallen bevalt de kwaliteit me echt stukken beter dan veel "reguliere" producten. Nu ben ik qua deo echt vast geroest aan één welbekend, niet biologisch merk, tijd voor een uitdaging dus. De afgelopen week probeerde ik deze volledig natuurlijke deodorant uit met de heerlijke geur van Neroli.


Deze poederdeo op basis van zuiveringszout beschermt je tegen nare geurtjes en heeft een heilzame werking op je lichaam. Deodorant breng je, als het goed is, aan onder je oksels, hier lopen ook je lymfeklieren langs. Gebruik van verkeerde producten kan er voor zorgen dat je lymfeklieren vervuild of verstopt raken. Best vreemd, ik had er nooit over nagedacht, dat je op zo'n belangrijke plek voor je gezondheid iedere dag chemisch spul spuit.

Ik heb echt een zwak voor mooie verpakkingen en was ook hier weer op slag verliefd. De verpakking is qua gebruik wel even wennen, net een busje poedersuiker. De fruitige geur van Neroli werkt rustgevend en ontspant, Neroli werd vroeger in Egypte al gebruikt tijdens rituelen en bij persoonlijke verzorging.

Kijk, net poedersuiker! Ik moet even wennen aan het aanbrengen en leer al snel dat dit het beste gaat op een licht vochtige huid. De deodorant irriteert niet, ruikt fijn en voelt prettig aan. Ondanks dat het geen koude spray is heb ik toch best wel een fris gevoel. 
Wat ik echt niet verwacht had is dat ik gedurende de dag fris blijf ruiken en mij ook fris voel. Ik gebruik echt al 10 jaar dezelfde deo en ben daar heel tevreden over maar ik vrees dat ik nu toch ga over lopen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen heftige zweter ben maar toch, dit poedertje werkt zeer bovengemiddeld!

Even wennen aan het poeder en het gebruiksgemak maar het resultaat is het 100% waard, absolute aanrader!
Je vind deze deo bij SoloBioMooi voor €21,95, niet goedkoop maar een busje gaat zo'n 6 maanden mee.
Wat is jouw favoriete deodorant?

2 opmerkingen:

  1. Dit lijkt mij idd wel wat aanpassen bij het aanbrengen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het zou mijn helemaal niet fijn lijken, vooral al die poeder overal hihihi

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!