Body | Lush Sesame Suntan Lotion

dinsdag 14 juli 2015

Als echte Lush-fan móest ik tijdens de afgelopen warme dagen natuurlijk even de zonnebrand proberen. Momenteel lig ik in bed onder een dekentje, buiten stortregent het, ik kan bijna niet geloven dat ik een paar dagen geleden nog in het zwembad lag.

In ieder geval maakte ik van de zon gebruik om eindelijk mijn nieuwe zonnebrand van Lush te proberen. Ik dacht altijd dat ze alleen maar solide blokken zonnebrand hadden, dit leek mij een beetje onhandig i.v.m. smelten, ik was dan ook blij om een flesje te ontdekken!

Deze zonnebrand op basis van sesam- en walnootolie stimuleert de aanmaak van melanine, dit zorgt er voor dat je sneller bruin word. Cacao boter zorgt voor een zacht huidje en aloë vera verkoelt je huid, dit maakt dat de lotion ook als after sun gebruik kan worden. Lush belooft de exotische geur van sesamolie! Het product heeft factor 10, niet heel hoog dus regelmatig bijsmeren is een must. Ik heb dit product getest op mijn gezicht, ik gebruik altijd een lage factor omdat ik bijna niet verbrand en heb ongeveer om de 2 uur gesmeerd.

Allereerst; jeetje wat een geur! De "exotische" sesamgeur is erg aanwezig, overdadig, al dan niet penetrant. Ik vind de geur way too much en vermoed dat dit voor veel mensen een afknapper gaat zijn. Gelukkig vervliegt de geur snel, anders had je gegarandeerd het strand voor jezelf, een beetje gezelschap is ook leuk toch;)
Verder is de lotion erg prettig in gebruik, hij is niet te vet, trekt snel in en geeft je huid een mooie gloed. Ik ben niet verbrand en mijn huid ziet er rustig en egaal gebruind uit, fijn spulletje! Wel even uit de zon zetten, hij word hoe warmer, hoe dunner en dat kan onhandig worden met aanbrengen.

In eerste instantie vond ik de geur een enorme afknapper, dat deze snel vervliegt maakt het voor een groot gedeelte goed. Verder vind ik de lotion erg fijn in gebruik, en het flesje erg handig voor onderweg. Ik zou 'm ondanks de prijs (€14,50/100g) toch opnieuw kopen, het voelt toch fijner om met een verantwoord product te smeren:)
Wat is jouw favoriete zonnebrand?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!