Life | Dingen die tweelingen niet meer kunnen aanhoren..

donderdag 14 januari 2016

Sommige van jullie weten het vast wel; ik heb een tweelingzusje. Dat is meestal heel erg leuk, of eigenlijk bijna altijd leuk en heel soms niet. Toch hebben mensen altijd de behoefte om ons bepaalde vragen te stellen en komen bepaalde situaties vaak terug. Lees je mee?

Zijn jullie even oud?
Op een of andere manier stelt 80% van de mensen die hoort dat we tweeling zijn deze vraag. Waarom weet geen mens.

Dragen jullie dezelfde kleren?
Nee, dat was leuk toen we 3 waren, niet nu we 24 zijn. Overigens hebben mijn zusje en ik een totaal andere kledingstijl dus heel snel zullen we niet tot een overeenstemming komen..

Wie is er ouder?
Ondanks dat het algemeen bekend is dat tweelingen even oud zijn vinden mensen het interessant om te weten wie er eerst was. Nou.."tromgeroffel", mijn zusje was er 10 minuten eerder. Uit automatisme noem ik haar mijn zusje maar officieel is zij dus "ouder".


Ook rot als je je verjaardag moet delen!
Ik vond het altijd super leuk om samen jarig te zijn. Het was dubbel feest en ik hield nooit zo van alle aandacht dus die kon ik mooi delen met mijn zusje.

Hebben jullie dezelfde vriendjes?
Nee, ook hierin verschilt onze smaak.

Maar jij bent veel leuker!
Zowel mijn zusje als ik horen deze uitspraak regelmatig. Mensen moeten dit op een of andere manier zeggen. Alsof ze denken dat we erkenning nodig hebben en beter willen zijn dan de ander. Ik hoef me persoonlijk niet beter of leuker te voelen, we zijn gewoon anders.

Waarom was je nou zo arrogant gisteren?
Uhm ik heb gister de hele dag in pyjama op de bank gehangen, ik dénk dat je m'n zusje tegen bent gekomen. Overigens ook een geweldig excuus als je geen zin hebt om iemand gedag te zeggen.


Maar jullie zijn zo verschillend!
Ja, we zijn ook twee verschillende personen met andere karakters en andere vrienden én andere interesses. Mensen lijken het oprecht raar te vinden dat we een andere studie doen en andere dingen leuk vinden.

Voel je het ook al de ander pijn heeft?
Nope. We zijn een tweeling, niet telepathisch.

Wij maken dus niet echt de telepathische vooroordelen over tweelingen waar en zijn echt totaal verschillend maar toch ééneiig, die vraag stellen mensen ook veel trouwens! Verder hebben we inderdaad wel eens leraren voor de gek gehouden, vriendjes geprobeerd voor de gek te houden en weten onze ouders heel goed wie wie is. Overigens heb ik op bovenstaande foto's geen flauw idee wie wie is, op verjaardagen is dit ook een standaard discussiepunt waarbij zelfs mijn moeder gaat twijfelen hihi!
Welke vragen stel jij altijd aan tweelingen? Of ben je zelf een tweeling en herken je bepaalde dingen?

1 opmerking:

  1. Leuk artikel en ook mooie foto's. Ik ben zelf geen tweeling dus voor mij niet zo herkenbaar, maar ik kan me wel voorstellen dat je bovenstaande vragen vaak krijgt als tweeling ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!