Beauty | Sleek Bare Skin Foundation

woensdag 20 januari 2016

Al tijden gebruik ik een foundation van Oriflame waar ik zeer tevreden over ben. Ondanks die tevredenheid had ik me voorgenomen om als deze op was een foundation met een andere finish te kopen. Ik stuitte in de sale op dit exemplaar van Sleek en testte 'm voor jullie! De review van mijn favoriete Oriflame foundation vind je trouwens hier.


Sleek dus, een merk waarvan ik nog niet heel veel geprobeerd heb. Volgens The Make-Up Spot, waar ik deze foundation kocht, heeft het product een lichte textuur en geeft het een lichte tot medium dekking en vooral een super natuurlijke finish. De voedende ingrediënten beloven je huid te hydrateren en de foundation is zo licht dat je 'm amper voelt zitten.


De fles vind ik een mooie en luxe uitstraling hebben en zo'n pompje vind ik doorgaans heel handig. Alleen bij dit pompje heb ik bijna 5 minuten staan schudden, vloeken, en pompen voordat er een berg foundation uit spoot. Inmiddels gaat dat wat meer soepel en vind ik twee pompjes genoeg voor mijn hele gezicht.


Zie hier mijn hoofd zonder foundation. Ik ga de laatste tijd weer onder de zonnebank voor mijn nieren en dat is te zien. Ik heb veel sproetjes en vlekjes maar gelukkig weinig onzuiverheden maar wel wat roodheid. Over die lachrimpels rondom mijn ogen maak ik mij totaal niet druk trouwens, eerder om die mini rimpeltjes in mijn wangen.


Op mijn gezicht vind ik de foundation enorm tegenvallen. Ik krijg 'm niet mooi uitgesmeerd, de finish is niet wat ik zoek en ook de kleur is mij wat te rozig. Het product is wel enorm licht en je voelt het inderdaad niet zitten; het voelt licht en verzorgend aan.


Ik vind 'm toch niet echt top, voornamelijk door de kleur. Ik zou in de zomer eventueel nog een andere kleur willen proberen omdat ik het lichte gevoel wel heel prettig vind. Als je van jezelf een vrij zuivere en egale huid hebt is dit een aanrader, mits je de juiste kleur vind natuurlijk. Je vind 'm bij The Make-Up Spot voor €7,98.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Mijn NYX foundation is bijna op en ik zie dit wel als een prima opvolger. :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was altijd al benieuwd naar deze. Zie ze vaak bij de V&D liggen (en ben echt een Sleek oogschaduw fan) maar deze durfde ik steeds niet te kopen. Ga ze laten liggen denk ik....Thanx voor je review!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!