Food | Ombar Raw Chocolate Repen

maandag 4 januari 2016

Ik zat weer aan de chocolade deze week hoor! Ik probeerde 4 smaken van deze gezonde chocoladerepen; rauwe chocolade, zonder zuivel en vol superfoods en gezonde ingrediënten.


Ik probeerde Dark 72%, Goji Berry, Blueberry + Acai, en Coco Mylk. Die laatste leek mij als Bounty liefhebber de lekkerste en ik hoopte natuurlijk op een beetje kokossmaak. Rauwe chocolade zit vol anti oxidanten die een positief effect hebben op je stofwisseling, deze chocolade is dus officieel geklasseerd als gezond tussendoortje!


Nu zal ik meteen eerlijk zijn; het nadeel van rauwe chocolade vind ik vaak dat het heel erg puur smaakt en dat is nou net niet mijn favoriete chocolade soort. Ook hier is het puurgehalte heel hoog, de repen smaken allemaal enorm puur en Coco Mylk is nog wel de mildste. Ondanks dat ik niet van puur hou kan ik wel proeven dat de repen enorm smaakvol zijn.


Dark 72% is extreem puur, die vind ik zelf helemaal niks. Bij Goji Berry zie je de besjes zitten en ze smaken nog redelijk vers ook, lekkere combi! Blueberry + Acai vind ik ook wel lekker, zoetig en fris en ook een fijne combinatie met de sterke chocoladesmaak. Coco Mylk heeft bijna niks weg van kokos maar smaakt wel een stuk milder dan de andere repen, zoals verwacht is dat dan ook mijn favoriet.


Fijne reepjes en zeker voor de liefhebbers van pure chocolade een absolute aanrader, ook omdat je ongegeneerd kunt snoepen, al doe ik dat met een zak Bounty's ook gewoon. Je vind Ombar voor €2,59 bij onder andere Albert Heijn.

1 opmerking:

  1. Hmmmm, ik ben niet zo'n fan van donkere chocolade .. Al lijkt die met melkchocolade wel iets voor mij te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!