Blog | Tips om je Instagram een boost te geven!

vrijdag 22 januari 2016

Als iemand naar mijn favoriete social media vraagt hoef ik geen seconde te twijfelen; de winnaar is Instagram, by far. Ik breng heel wat tijd door op deze app en heb inmiddels flink wat volgers verzameld. Vandaag vertel ik jullie wat mij heeft geholpen om veel volgers te krijgen!

Mooie foto's
Een beetje een domme tip dit; plaats mooie foto's. Natuurlijk mag je plaatsen wat je wilt en wat jij leuk vind maar als je, zoals ik, je Instagram gebruikt om je eigen bedrijfje te promoten dan is een bepaalde kwaliteit wel handig. Mooie foto's trekken meer likes, volgers, en bedrijven. Plaats dus alleen de foto's waar je echt tevreden over bent, hoe leuk het moment ook was of hoe lekker het eten ook was; als je foto heel lelijk is dan post je 'm niet.

Geheel
Naast het feit dat iedere foto mooi moet zijn is het ook leuk als je feed een beetje een geheel is. Dit kun je doen door bepaalde kleuren terug te laten komen of door een bepaalde stijl te kiezen. Speel hier een beetje mee en kijk wat jij zelf mooi vind en wat bij je past. Als je alleen maar foto's plaatst die je heel erg mooi vind dan zijn die als het goed is allemaal een beetje hetzelfde. Mijn foto's hebben bijvoorbeeld meestal een witte achtergrond en zijn vrij simpel met nét iets extra's, tenminste; dat probeer ik uit te stralen;)

Likes
Deel regelmatig likes uit maar dan wel aan foto's die je echt mooi vind. Een like kan je helpen om op te vallen bij potentiële bezoekers van je blog of bedrijven. Als je foto's liked die je oprecht mooi vind dan trek je mensen aan die waarschijnlijk jouw smaak ook mooi vinden.

Volgers
Bovenstaande tip geldt ook voor volgers. Volg mensen die jij interessant vind, waarschijnlijk is die interesse wederzijds en heb je er een volger bij. 

Timing
Post regelmatig, ik zou zeggen minstens één keer per dag. Kijk ook welke tijden je het snelst de meeste likes opleveren, het tijdstip van posten kan een enorm verschil maken in hoe veel mensen je foto zien.

Leren
Probeer ook te leren van je volgers en van de accounts die jij volgt. Waarom vind je die ene foto zo mooi of vind je die feed zo interessant? Kijk wat jou aanspreekt en inspireert en doe daar wat mee als je je volgende foto maakt:)

Bovenstaande tips werken natuurlijk niet voor iedereen, het ligt er maar net aan wat je wilt bereiken met je account. Grote kans dat je het gewoon voor de lol doet en niet zoals ik probeert bezoekers naar je site te trekken, vooral ook gewoon blijven doen wat je al doet dus! Wat mij betreft draait Instagram om oprecht zijn en gewoon delen en liken wat je écht leuk vind, dan kom je al een heel eind:)

Toen ik dit artikel net geschreven had bedacht ik me dat ik eerder al een vergelijkbaar artikel heb gemaakt. Dat "eerder" bleek afgelopen oktober te zijn, ik word schijnbaar een beetje vergeetachtig zo tegen m'n 25e. Omdat dit artikel ook andere tips bevat en ik een hoop nieuwe lezers heb, heb ik er voor gekozen het toch gewoon online te gooien.
Mijn Instagram is www.instagram.com/miraennen, laat je die van jou ook even weten?

9 opmerkingen:

  1. Handige tips. Zelf moet ik eens afleren, dat ik niks boeiends heb om te laten zien. Dat is voor mij de grootste factoren in weinig tot niet posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tips! Het ideale tijdstip moet ik nog wat vinden omdat ik mijn account nog niet zo ongelofelijk lang heb.
    Mijn instagram is @jana_lesjolies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne tips! Mijn valkuil is echt timing. Ik vergeet het gewoon altijd. Als ik iets super leuks heb gedaan, denk ik altijd achteraf: hé daar had ik foto's van moeten maken ;) Mijn instagram is www.instagram.com/Beautyopinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne tips! Ik postte eerder helemaal niet regelmatig en daardoor bleven mijn volgers een beetje hangen rond hetzelfde getal, maar ik probeer nu elke dag te posten en ik merk dat dat echt werkt. Mijn Instagram is www.instagram.com/kirstytenbos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet mijn timing zelf wat meer controleren. Zelf vergeet ik soms te posten :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn hele handige tips! Ik zou wat vaker moeten posten en m'n feed wat meer een geheel moeten maken. Maar ik ga er aan werken :D Instagram is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handige tips maar mij lukt het maar niet om mijn feed een mooi geheel te laten vormen. Het blijft er naar mijn mening wat rommelig uitzien.
    Mijn instagram is @Miss_Paperfection.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!