Life | 10 dingen die ik in de zomervakantie verbannen had

vrijdag 15 september 2017


Inmiddels zijn de meeste studenten echt wel weer begonnen met school, ik had vorige week mijn eerste les en dat was al aan de late kant. Zo'n eerste schoolweek brengt best wel wat dingen naar boven, dingen die je in de zomervakantie ver uit je hersens verbannen had.

1. Voor de studenten in Utrecht: Bus 12 en bus 28, de hel, volgepropt, minstens 4 bussen buiten wachten en altijd dringen en proppen. Ik weet niet hoe dit in andere steden met buslijnen richting drukke scholen gaat maar hier is het drama.

2. Medestudenten die te laat komen. Nou komt iedereen natuurlijk wel eens te laat, maar ik kan echt geen mensen handelen die wekelijks veel te laat komen. Ik kan me al slecht concentreren en als je dan ook nog eens, net als ik in m´n bubbel zit, de les komt binnen vallen, is het helemaal klaar.

3. Mijn agenda, waar ligt die ook alweer en wat voor systeem had ik ook alweer bedacht om alles goed bij te kunnen houden?

4. Saaie, Engelstalige, wetenschappelijke onderzoeken die je verplicht moet lezen.

5. Het slepen met een tas volgepropt met schoolboeken, een laptop, eten om 2 weken te overleven en een ruim assortiment aan handcrèmes.

6. Dat je schijnbaar ruim 150 pennen bezit waarvan een stuk of 7 het doen.

7. Dat treinen redelijk vaak vertraging hebben om de meest uiteenlopende dubieuze redenen.

8. Dat er toch echt dagen zijn waarop je om 06:00 op moet staan.

9. De ingewikkelde documenten die boekenlijsten heten en waarom dat altijd mis gaat. Van elk boek moet je exact de juiste druk hebben en met een klein beetje pech, staat er een verkeerde druk/titel/auteur op de, door school aangeleverde, boekenlijst.

10. Dat nadenken best vermoeiend is. Ik merk elk jaar aan het begin van het schooljaar weer, hoe vermoeiend het eigenlijk is om de hele dag met je hoofd en nieuwe informatie bezig te zijn. Leuk, al die nieuwe dingen, maar wel even wennen.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!