Hair | Lush Hot Oil Hair Treatments

maandag 25 september 2017


 Je haar gezond en mooi houden, kan soms wel eens een flinke opgave zijn. Zeker nu de winter er weer aankomt, is mijn haar in ieder geval een stuk rebelser dan normaal. Het is droger, statisch door de kou en mijn hoofdhuid jeukt enorm. Lush stuurde mij twee heerlijke haarmaskers op om mijn haar te verzorgen, ik probeerde ze uiteraard uit!


Een Hot Oil Treatment is een haarmasker op een stokje, je roert dit stokje door kokend water, hierna ontstaat er een zeer voedend masker. Lush komt nu met vier Hot Oil Treatments, waarvan ik er twee probeerde: Marilyn en Hair Doctor. 

Ik heb ooit in de sale een vergelijkbaar product van Lush gekocht, Tangled heette die geloof ik, deze is sinds kort niet meer verkrijgbaar. Ik vond die qua verzorging fijn alleen moest ik echt 4 keer mijn haar wassen voordat echt alle olie er uit was. Ik was dus benieuwd hoe dat bij deze vernieuwde treatments zou gaan. Verder was ik natuurlijk vooral benieuwd naar Marilyn, omdat dit absoluut mijn favoriete reguliere masker is van Lush.


Hair Doctor (vegetarisch) €9,95
Hair Doctor is voedend voor het haar, en verzachtend voor de hoofdhuid. Deze treatment bevat het reinigende fuller´s earth, stimulerende pepermuntolie en antibacteriële rozemarijnolie. Verder vind je in de ingrediënten kamille om je geïrriteerde hoofdhuid te kalmeren en henna en lanoline voor glans en versteviging. Je haar word na gebruik super zacht door de aanwezigheid van jojoba- amandel- en kokosolie.

De geur van pepermunt is wat overheersend, maar ook het kruidige van rozemarijn ruik ik goed, bijzonder maar wel lekker. Ik was een klein beetje bang voor dit masker, door de hoeveelheid oliën maar ik ben eigenlijk best wel tevreden. Mijn droge hoofdhuid voelt veel minder jeukerig aan en mijn haar is super zacht en glanzend. Ik moest wel flink wassen en qua ¨vettigheid¨ zit dit effect voor mij op het randje, maar de algehele ervaring is gewoon heel fijn. Ik heb bij dit product het gevoel dat het écht wat doet voor mijn hoofdhuid én mijn haar en de geur vind ik lekker, als enige minpunt dus dat het qua vettigheid echt net kan.


Marilyn (veganistisch) €9,95
Marilyn, mijn grote liefde. Sinds ik dit reguliere masker van Lush ontdekte heb ik er echt tientallen potten van opgemaakt en ben ik groot fan, ik was dan ook zeer ontsteld toen ze er een online exclusive van maakten. Mijn blonde haar wordt er net een tintje lichter en mooier van en eventuele droge punten worden zeer effectief verholpen. Ik was uiteraard benieuwd wat deze Hot Oil Treatment voor mij zou kunnen betekenen, en wat het verschil met het normale masker is.

Marilyn is dus speciaal geschikt voor (neppe) blondines en zorgt voor een stralende coupe. Kamille is van nature een highlighter en de aanwezige citroen zorgt ervoor dat je haarschubben plat gaan liggen, dit zorgt er voor dat ze meer licht reflecteren. Qua geur is dit geen topper, qua werking wel. Ook van deze treatment licht mijn haar wat op en is alle droogheid verdwenen. Als ik ´m naast Hair Doctor zet zou ik graag de oplichtende werking van Marilyn hebben, de geur van Hair Doctor en de voedende eigenschappen ergens daar tussenin.

Als ik kijk naar de verschillen met het reguliere haarmasker Marilyn (€13,95) word ik qua ingrediënten niet heel veel wijzer. Niet omdat Lush dat niet duidelijk aan geeft, maar omdat ik nul verstand heb van al scheikundige namen. Ik zou zeggen dat ze redelijk overeen komen maar dat de treatment een stukje intensiever is en het reguliere masker iets wat je wekelijks gebruikt. Waar mijn voorkeur naar uit gaat? Ik denk toch naar het reguliere masker vanwege het gebruiksgemak.


De treatments zijn zeker niet gebruiksonvriendelijk maar het is ook niet zo dat je even een dot spul uit het potje scooped, er is namelijk geen potje. Je vult een kopje (daar ging het al mis) met kokend water en roert daar net zolang in tot je stokje leeg is en je een romige pasta hebt. Deze pasta smeer je vervolgens in je haar, om het daarna 20 minuten in te laten trekken. Als je masker over hebt, kun je deze gewoon in een bakje bewaren in de badkamer en kun je deze tot wel 4 weken na het maken nog gebruiken.

Op de bovenste foto zie je duidelijk dat ik te veel water heb gebruikt, het zou er uit moeten zien als een normaal haarmasker qua substantie. Ik dacht slim te zijn en maar de helft van het product ¨op te lossen¨ maar dat ging qua verhoudingen niet helemaal goed. Ik had toen ook nog niet gelezen dat je het 4 weken kunt bewaren, iets praktischer dan twee keer met het stokje doen. Ik heb trouwens relatief dun en weinig haar op een halflange lengte en doe zo'n twee keer met de treatment, als je echt lang haar hebt, denk ik dat je er in één keer doorheen bent.


Leuke producten, maar wel aan de prijs. Ik zou zelf eerder voor een regulier haarmasker van Lush gaan en de treatments aanschaffen  als ik een boost nodig heb. Bijvoorbeeld na de zomer om alle zonneschade te herstellen of tegen de feestdagen als je je haar extra mooi wilt laten glanzen. Ik ben absoluut positief over de werking maar het zijn geen producten die ik in mijn wekelijkse routine vind passen, wel fijne luxe extraatjes:).
Je vind de treatments vanaf heden bij Lush, zowel in de winkels als online.
Welke van de twee zou jij kiezen?

Mijn vorige review van Lush lezen:

3 opmerkingen:

  1. Wel prijzig, maar ik ben het helemaal met je eens. Om de 4 maanden of na de vakantie is het wel handig om als extra verzorging voor je haren te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben hier erg benieuwd naar, moet ik toegeven. Vrijdag ga ik naar de kapper en daarvan krijgt mijn haar altijd wel een boost. :-) Na een tijdje wil ik dan natuurlijk wel deze treatments proberen! Ik vind het in ieder geval een leuk concept, zoiets dat je zelf moet maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad jammer dat het zo duur is! Wat een mooie foto's trouwens! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!