Life | 10 redenen waarom de herfst en de winter best oké zijn

donderdag 7 september 2017


Ondanks dat de zomer veruit mijn favoriete seizoen is, heb ik besloten maar na te gaan denken over de voordelen van de herfst en de winter. Omdat we dit jaar echt amper zomer hebben gehad in Nederland en ik vrees dat die ook niet meer gaat komen, moet ik de komende seizoenen maar positief benaderen.

1. Als je het, net als ik, prettig vind om een lekker bruin kleurtje te hebben als je met zo min mogelijk kleding over straat moet, kan dat in de ¨zomer¨ soms best wel vermoeiend zijn. Ik wil zo min mogelijk onder de zonnebank maar pak daardoor welk elk zonnestraaltje in de achtertuin die ik kan pakken. Dat kost ten eerste tijd en ten tweede is dat zonnebaden helemaal niet goed voor je huid, in de herfst en winter hoef ik me in ieder geval zero zorgen te maken over mijn kleurtje.

2. De Nederlandse zomers zijn op zijn zachtst gezegd wisselvallig. De ene dag loop je in je bikini over het strand en de volgende dag wil je bijna thuis de verwarming aan knallen en een wollen trui aan trekken. In de herfst en de winter is het in ieder geval stabiel koud en hoef je nooit te bedenken of je wel of geen jas mee neemt als je de deur uit gaat.

3. Eigenlijk aan het einde van elk seizoen sta ik gillend voor mijn kledingkast omdat ik niks meer heb om aan te trekken. Een nieuw seizoen met nieuw weer vraagt om nieuwe kleding of om het herontdekken van je favoriete truien die zelfs voor de Nederlandse zomer te dik waren.

4. Je make-up blijft beter zitten. Als het warm is in de zomer kan ik doen wat ik wil, maar mijn make-up zit nooit zo perfect als in de winter.

5. Je kan stoppen met scheren. Waar je in de zomer nog regelmatig controleerde of je geen chewbacca aan het worden was, kan je de komende maanden met een gerust hart die wintervacht op je benen laten staan.

6. Als het droog is en niet al te koud vind ik de herfst met al die mooie gekleurde bladeren best gezellig.

7. Je hebt een legitieme reden om hele dag in je pyjama Netflix te kijken, het is immers zo'n rotweer. Dat je dit met 30 graden en een helderblauwe lucht ook deed, hoeft niemand te weten.

8. Het televisieseizoen begint weer! Waar je in de zomer herhaling op herhaling geen en smachtend uit keek naar de nieuwe kandidaten van Expeditie Robinson, kun je nu je avonden vullen zonder heel en weer te zappen tussen TLC en MTV.

9. Ondanks dat ik de feestdagen soms vervloek, vind ik ze stiekem best wel leuk. Zo'n kerstboom is eigenlijk heel gezellig en cadeautjes krijgen maakt de meest vreselijke sneeuwstorm weer goed.

10. Straks als we de ergste kou weer overleefd hebben, is er het fijnste vooruitzicht van het jaar: het wordt weer lente!

Zie je, met een beetje positiviteit zien die komende, donkere maanden er nog niet zo heel slecht uit als het leek. Ik ben er in ieder geval een soort van klaar voor, al hoop ik stiekem dat september nog een paar warme dagen gaat brengen;).
Hou jij meer van de zomer of de winter?

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de positieve tips. Ik baal als een stekker dat de zomer weer voorbij is. (Nou ja...zomer...) Ik hou gewoon echt van heel warm weer! Maar je hebt gelijk: met een dekentje op de bank Netflix kijken terwijl het buiten stormt is ook wel fijn. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel ik me in sommige punten wel kan vinden ben ik er eigenlijk nog niet klaar voor, hihi. Eergisteren zat ik nog in Tenerife, dus ik moet nog even wennen aan dit weer. Brrr! Maar ik ben met je eens dat de herfst en winter ook zijn charme heeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!