Body | Rituals The Ritual Of Ayurveda

donderdag 21 september 2017


Afgelopen week kwamen er veel pakketjes binnen, die stuk voor stuk leuk waren. Eén van de allerleukste pakketjes vind ik altijd die van Rituals. Ik ben dol op de geuren dus het testen is altijd een feest, én jullie vinden het altijd leuk om te lezen dus dat maakt het extra leuk om over dit merk te schrijven. Rituals vernieuwde hun Ayurveda lijn en voor die gelegenheid laat ik jullie twee van de producten zien; een scrub en een shower foam.


Deze fijne collectie is geïnspireerd op de Indiase leer van Ayurveda, ook wel ¨levenswetenschap¨ genoemd. Ayurveda draait onder andere om reiniging en het vinden van balans en daar is deze productlijn qua ingrediënten een prachtige aanvulling op. De lijn ruikt naar Indiase roos gecombineerd met Himalaya honing en amandelolie, een absolute boost voor je humeur.


Shower Foam €8,50
Deze heerlijke gel verandert bij contact met water in een luxe schuim waarmee je je huid goed reinigt, en ontzettend zacht achter laat. In de ingrediënten vind je onder andere zoete amandel olie en Indiase roos, beide eeuwenoude Ayurvedische ingrediënten. De geur is absoluut roos, ik hou er van, de amandelolie maakt het, ondanks dat dat ook een zoetige geur is, wat minder heftig zoet, het hele bloemige van de roos is er af of zo. Geuren blijven natuurlijk moeilijk te omschrijven maar als je van rozengeuren houdt, ga je deze lekker vinden. Ik zou ´m indelen in de categorie zoet, maar zeker niet suikerzoet of te heftig.


Body Scrub €19,50
Deze zoutscrub is gemaakt op basis van Himalayazout en wederom aangevuld met Indiase roos en zoete amandelolie. De scrub is zacht, verkoelt de huid en heeft een zuiverend en harmoniserend effect op je innerlijke balans en vitaliteit. Qua geur vind ik ´m nagenoeg hetzelfde als de foam, heerlijk dus. De scrub is verder iets milder dan ik zou verwachten, het Himalaya zout is wat fijner en geschikt voor zowel een milde als een lekkere stevige scrub. Na gebruik blijft er een zacht  olie laagje achter op je huid maar voel je je niet vet en plakkerig. De geur blijft lekker lang hangen en ik vind deze geweldig om lekker voor het slapen gaan te gebruiken.


Qua werking gewoon goede producten, ik ben eigenlijk niet anders gewend van Rituals. De geur is zeker een van mijn favorieten, ik hou niet heel erg van zoete geuren maar deze is perfect in balans qua ingrediënten en geeft me een vrolijk gevoel. Erg lekker en fijn om straks met de donkere dagen uitgebreid mee te gaan douchen. Naast deze twee vind je in de Ayurveda lijn nog de volgende producten:
- Body Cream
- Bath Foam
- Body Mist
- Shower Oil
- Dry Oil
- Shampoo
- Thee
- Geurkaars
- Geurstokjes
- Wardrobe Sachet
- Geurkwastje
- Hand Balm
- Hand Lotion
Welke geur van Rituals is jou favoriet?

*De producten in dit artikel heb ik gekregen.

Wil je meer reviews van Rituals lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!