Hair | The Body Shop Fuji Green Tea Hair Scrub

woensdag 6 september 2017


Het moet niet gekker worden, een scrub voor je haren. Dat was het eerste wat ik dacht toen ik dit pakketje binnen kreeg, toch was ik geïnteresseerd, de Fuji Green Tea lijn is namelijk één van mijn favorieten door de heerlijke geur. The Body Shop bracht onlangs deze Refreshingly Purifying Har Scrub uit, iets totaal nieuws op haargebied wat ik natuurlijk graag probeerde.


 Steeds meer mensen zijn naar hun reguliere haarverzorging, ook op zoek naar iets wat goed is voor de hoofdhuid. Niet zo gek, als je hoofdhuid in goede conditie is, heeft dit een positieve uitwerking op je haren. Door goed naar je hoofdhuid te kijken kun je haarproblemen effectief aanpakken, in plaats van ze te maskeren met een goede shampoo en conditioner.  Deze Hair Scrub met groene thee uit Japan is zo'n product waarmee je naast je haren ook je hoofdhuid verzorgd, de formule is vega en samengesteld zonder siliconen.


Dit bijzondere product is een mix van Japanse groene thee, munt, zoutkristallen en Community Trade-honing uit Ethiopië. Je masseert de scrub over je hoofdhuid en je haar en stimuleert hiermee de doorbloeding van je huid en reinigt je haar. Volgens TBS heb je na gebruik schoon haar, een schone hoofdhuid, een gezonde glans en geen restjes product of vuil in je haar.


In het potje is de scrub een soort korrelige, dikke pasta. In eerste instantie dacht ik dat dit product snel op zou gaan, maar je hebt maar een klein beetje nodig per wasbeurt.


Om het te gebruiken meng je het in je handpalm met wat water, er ontstaat dan wat schuim en de substantie wordt wat dunner. Je gebruikt het daarna eigenlijk gewoon als shampoo, met wat meer focus op je hoofdhuid en afsluitend een conditioner. Ondanks dat ik de geur fantastisch vind, was ik vooraf wat sceptisch, ik dacht niet dat mijn haar hier extreem schoon van zou worden.


De geur is een combinatie van groene thee en iets frissigs wat aan munt doet denken, heel erg lekker. Eigenlijk is het me qua werking alles mee gevallen. Mijn haar werd heel schoon, niet echt zacht maar wel lekker fris en eigenlijk ook heel fijn om je hoofdhuid zo mee te nemen bij het wassen. Het enige ¨nadeel¨ wat ik kan bedenken als het echt moet is dat ik iets meer schuim wat prettiger zou vinden maar verder ben ik erg tevreden. Naast deze haarscrub heeft TBS in deze heerlijke Fuji Green Tea-lijn ook een shampoo en een conditioner in het assortiment. De Hair Scrub kost €18/240ml en is vanaf heden verkrijgbaar online en in de fysieke winkels van The Body Shop.
Zou jij een Hair Scrub willen proberen?

*Het product in dit artikel heb ik gekregen.

1 opmerking:

  1. Wat apart dat het een scrub is, klinkt wel fijn. Ik vind dit een hele lekkere geur van The Body Shop.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!