Beauty | Essence Multi Review voor een makkelijke vakantielook!

dinsdag 11 juli 2017

Het is vakantie, voor mij nu ook echt officieel. Van Essence kreeg ik een leuk pakketje met daarin 4 producten voor een makkelijke én mooie zomerlook. Ideaal, ik ben niet iemand die bergen make-up mee sleept op vakantie maar vind het wel leuk om een beetje in de stijgers te gaan voor een avondje uit of een feestelijke barbecue. Ik probeerde drie van de 4 producten, de mascara liet ik achterwege omdat ik wimper extentions heb.


Voor de liefhebbers van mascara; het gaat om de I Love Extreme Mascara Waterproof, deze kost €2,89. Als ik een beetje vluchtig wat reviews bekijk, is dit in verhouding tot de prijs een zeer goede mascara die lekker zwart is, veel volume en lengte geeft maar waarbij je wel een beetje op moet passen voor klontjes op de wimpers.


Water Kiss Glossy  Lip Colour #01 Deep Sea Love €2,39
Deze gloss belooft een opvallende glans en heeft een knallende kleur die qua intensiteit makkelijk op te bouwen is.

Rood is niet mijn kleur maar ik vond deze gloss opvallend fijn en fris aanvoelen. Gloss is doorgaans toch wat plakkerig en deze substantie voelde als water, fris en totaal niet plakkerig. Ik had het idee dat het van mijn lippen af zou glijden omdat het zo dun voelde maar dat was niet het geval. Het kwastje brengt makkelijk aan, de kleur blijft goed zitten tot je eet of drinkt, dan is bijwerken wel even noodzakelijk. De glans vond ik niet heel intens, meer die van een shiny lipstick dan van een gloss, wat mij betreft juist mooier maar niet heel passend bij de beschrijving van het product.

Scroll even naar onder voor een swatch en een foto op mijn lippen:).


Sculpting Eye Pencil #01 Black To White €2,39
Dit potlood is een ideaal voorbeeld van een handig product voor onderweg of op vakantie. Met de zwarte kant breng je een mooier lijn onder of boven je ogen aan, de lichte kant is mooi voor op je waterlijn of bijvoorbeeld je binnenste ooghoeken.

De potloden vond ik opvallend zacht en er kwam makkelijk veel kleur af waardoor je precies kan werken. Ze vagen wel redelijk snel uit en blijven niet de hele dag goed, zeker de witte kant niet. Verder vind ik dit een ideaal product, het potlood is zo zacht en de kleur is zo mooi dat de deze ook nog wel als highlighter mee kan nemen op vakantie (met een beetje effort).


Eye & Face Palette #02 Rise And Shine €3,99
Het paradepaardje van deze vier producten en ook mijn persoonlijke favoriet; dit eenvoudige palette is zowel geschikt voor je ogen, als voor je gezicht. De 4 kleinere kleuren zijn bedoeld voor je ogen, de 2 grote voor je gezicht maar je kunt de kleuren natuurlijk ook naar wens anders gebruiken.


Ik was stomverbaasd over dit pigment en vooral de prachtige glans. Het komt op de foto totaal niet goed over maar ik was echt even onder de indruk. De poeders voelen heel zacht aan en geven een mooie maar subtiele kleur af met in sommige gevallen een prachtige glans. Heel erg leuk palette wat perfect is voor op vakantie en in verhouding tot de prijs echt top kwaliteit biedt.



Hier alle producten op mijn gezicht. De blusher en highlighter uit het palette heb ik bewust met mijn vingers aangebracht. Ik ben niet van plan kwasten mee te nemen op vakantie dus wilde ook nu het palette testen zoals ik het van plan ben te gaan gebruiken. De lipgloss vind ik prima, alleen ik hou niet van rood. Het potloodje vind ik eigenlijk ook prima, vooral de zwarte kant is handig, van wit op mijn waterlijn ben ik geen grote fan. Het palette is dan ook duidelijk mijn favoriet, ik vind zowel de blush als de highlighter prachtig en de oogschaduws zijn, ondanks dat ze door mijn oogleden wegvallen, een leuk extraatje.

Ik draag hier overigens alleen de producten uit dit artikel, geen foundation, concealer of poeder.


Leuke producten met een prima kwaliteit voor een hele goede prijs, eigenlijk wel wat ik van Essence gewend ben. Het palette gaat met mij mee op vakantie, de rest blijft thuis. Leuk om te zien dat Essence inspeelt op de zomervakantie en de makkelijke make-upjes, geen hysterisch gedoe, simpele verpakkingen en producten die bij iedereen wel passen en naar eigen smaak te gebruiken zijn. Je vind deze én vele andere budget producten van Essence onder andere bij Kruidvat.
Neem jij veel make-up mee op vakantie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!