Food | Tony´s Chocolonely Melk Honeycomb Kardemom

zondag 2 juli 2017


Een tijdje geleden kwam er een nieuwe Tony's op de markt. Ik sta dan altijd meteen op scherp want ik wil graag alle nieuwe smaken zo snel mogelijk op mijn blog hebben. Ik zat nog net niet op de fiets naar de Wereldwinkel toen ik las dat deze editie alleen bij Marqt verkrijgbaar zou zijn. Voor wie Marqt niet kent; dat is een duurzame (en dure haha) supermarktketen in o.a. Amsterdam. Nu kom ik, als ik in Amsterdam ben, graag bij Marqt omdat ze echt heel veel lekkere en bijzondere producten verkopen, vorige week nam ik dan ook deze bijzondere Tony's mee.


Tony's belooft een  zoete en kruidige reep met een kleine crunch. Allereerst; ik was blij met deze smaak. Als er een nieuwe editie uitkomt die puur of wit is, ben ik toch een beetje sip want dat vind ik niet echt lekker. Honeycomb klonk ook wel goed en kardemom klonk als iets wat ik in chocolade óf geweldig zou gaan vinden óf vreselijk.


De reep is dus speciaal gemaakt voor Marqt en ook alleen daar verkrijgbaar. Ergens vind ik dat wel jammer, ik vind het namelijk echt een toffe reep en het zou fijn zijn als veel mensen deze konden proeven. Aan de andere kant maakt dat exclusieve het ook wel weer bijzonder maar toch; ik stem voor een gelijk chocoladeschap in elke winkel.


Honeycomb doet een subtiele honingsmaak in de reep vermoeden maar, that´s not the deal. Honeycomb is een krokant, luchtig en zoet iets wat in Engeland veel word gegeten en op basis van karamel gemaakt word. Jammer wel, tenminste, ik werd wel blij van de gedachte van honing en kardemom. 


Geen honing dus, wel honeycomb, en eigenlijk ben ik heel enthousiast over de reep. Wat mij betreft heeft Tony's een risico genomen met kardemom met een succesvol resultaat. De hoeveelheid kardemom is echt exact goed en zeker niet overdadig. Ik ben geen grote fan van kardemom maar in combinatie met de lekkere chocolade en de zoete crunchy stukjes vind ik het echt top, laat je dus vooral niet afschrikken door de enge gedachte van kruiden in je chocolade.


Niet de lekkerste die Tony's ooit gemaakt heeft vind ik, wel de meest verfijnde en bijzondere qua smaak. Hij doet luxe aan, is qua smaken heel goed in balans en zal, ondanks de bijzondere ingrediënten, denk ik bij veel mensen goed bevallen. Je vind ´m dus alleen bij Marqt, en wel voor €3,19.
Denk jij dat je deze variant lekker vindt?

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me een zeer aparte smaak... Je maakt me wel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van het feit dat het niet naar honing smaakt, toen ik de naam van de reep las dacht ik: Yes! haha! Maar het lijkt me verder wel een bijzondere smaak en zeker eens het proberen waard. Wij hebben ook een Marqt in Haarlem dus dat komt mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!