Beauty | Dr. Organic Skin Clear: Perfect tegen puistjes!

maandag 10 juli 2017


Ik vertelde jullie in een eerder artikel al dat ik sinds het stoppen met de pil een hele onrustige huid hebt. Waar mijn huid doorgaans redelijk egaal is, kreeg ik de laatste tijd grote en pijnlijke puisten (sorry als dit tmi is) en probeerde ik alles om het weg te krijgen. Een lijn die ik al een tijdje in huis had en die me enorm heeft geholpen is de Skin Clear lijn van Dr Organic. Ik vertel jullie graag meer over deze lijn en welke voor- en nadelen ik bij het gebruik ervaren heb.


Skin Clear 5 in 1 is speciaal ontwikkeld voor de reiniging en verzorging van probleemhuidjes. De producten bevatten een formule met onder andere natuurlijke fruitzuren en salicylzuur die je huid stimuleren zichzelf te vernieuwen. Bij regelmatig gebruik zou deze formule er voor moeten zorgen dat je huid vitaler oogt, roodheid vermindert en poriën je verkleinen. Je huid zou schoner moeten zijn en onzuiverheden zijn heel specifiek aan te pakken.


De productlijn biedt de volgende 5 voordelen in 1 product:
- Reguleert talg en glans
- Tegen oneffenheden
- Vermindert de grootte van de poriën
- Voor een schone huid
- Reduceert roodheid

Er zijn 7 producten te vinden binnen deze lijn, waarvan ik de dik gedrukte laat zien in dit artikel:
-  Deep Pore Charcoal Mask €9,99
- Oil Control Moisturizer €9,99
- Exfoliating Scrub €9,99
- Deep Pore Cleansing Face Wash €9,99
- Purifying Toner €9,99
- Treatment Gel €8,99
- Spot Treatment Pack (3 stappen) €24,99


Deep Pore Cleansing Face Wash €9,99
Deze facewash belooft bij regelmatig gebruik een zachte, schone en stralende huid. De combinatie van Tea Tree olie, sinaasappelextract en grapefruitextract werkt actief tegen onzuiverheden en voelt luxe aan op de huid. Natuurlijke fruitzuren en wilgenbast extract maken de formule af om je huid zo effectief mogelijk vrij te maken van onzuiverheden.

Allereerst de geur: love it. Om eerlijk te zijn doet de geur me een beetje denken aan een citronella kaars, zo'n anti-muggen ding en ik vind die geur heerlijk. Verder voelt de facewash vrij heftig aan, een beetje zoals Clearasil van vroeger alleen dan minder bijtend en uitdrogend. Het voelt zeg maar alsof er echt wat gebeurt alleen zonder het heftige en rode effect van een te agressief product. 


Oil Control Moisturizer €9,99
Deze crème werkt zowel reinigend als verzorgend en trekt snel in je huid. Bij dagelijks gebruik worden oneffenheden gereduceerd, poriën worden kleiner en roodheid word vermindert. Alles bij elkaar ziet je huid er rustiger, schoner en stralender uit. Ook hier zien we weer flink wat fruitzuren in de formule, en natuurlijk salicylzuur om de celvernieuwing van je huid te stimuleren.

Mijn favoriet van de drie is deze moisturizer! Ik vind het bij moisturizers vaak vervelend dat ik dan een vettig laagje over hou op mijn huid en dat voelt niet lekker, en ik heb het idee dat ik er bultjes van krijg. Ik heb wel een aantal producten die ik fijn vind maar toch spring deze er voor mij echt uit momenteel. De crème voelt zowel verzorgend als fris, laat geen vettig laagje achter en ruikt al even heerlijk naar citrus als de reiniger.


Treatment Gel €8,99
Deze gel is speciaal ontwikkeld voor de behandeling van puistjes en vlekjes en biedt door de hoge concentratie fruitzuren en salicylzuur snel resultaat. Je brengt deze gel aan op je probleemgebied om deze snel te zuiveren, te verzachten en hopelijk te laten verdwijnen.

Fijn tubetje! Ik heb de laatste tijd last gehad van van die onderhuidse pijnlijke puisten en gele puisten, echt ontstekingen, heel naar. Ik probeer zo min mogelijk te pulken maar ik ga niet met een gele unit op mijn hoofd naar buiten, ik heb dus regelmatig even dit tubetje er bij gehaald en ben best wel tevreden. Bij gele puistjes deed ik voor het slapen gaan een flinke berg van dit spul er op, de volgende ochtend waren ze dan niet totaal weg, maar wel stukken rustiger. Bij onderhuidse krengen bracht ik wanneer ik ze ontdekte een klein beetje aan, vaak kwamen deze dan niet door, al met al een goed resultaat dus.


Jullie konden het hier boven al lezen, ik ben zeer tevreden. De producten werken voor mijn huid momenteel heel goed en dit was echt even wat ik nodig had. Wel heb ik een sidenote; ik merkte op een gegeven moment dat de echte puistjes minder werden, maar dat ik hele hardnekkige mee eters kreeg. Ik had dit al eerder gemerkt, bij veel heftige producten gaat mijn huid dit doen en dat is natuurlijk niet wat ik wil. Het werkt voor mij niet om alle drie de producten dagelijks te gebruiken op dit moment. Ik voel een beetje wat mijn huid nodig heeft en wissel dan af met wat meer milde producten en dat gaat prima. Ik merk dat de mee-eters nu langzaam aan het verdwijnen zijn en dat mijn huid over het algemeen rustig is. Mijn nek is nog het lastigste gebied, daar heb ik nog niet echt de juiste routine voor gevonden.

Fijne producten dus die ik iedereen met een probleemhuid, of probleemfases echt kan aanraden. De producten zijn tegen de €10, ik vind dat eigenlijk heel betaalbaar als ik kijk naar de effectiviteit. Je vind de complete Skin Clear lijn bij Holland & Barret (ook online), laat me vooral even weten als je ook wat gaat proberen!
Hoe behandel jij onzuiverheden?

1 opmerking:

  1. Ik ging eerst al snel aan de slag met heftige producten, maar weet nu niet dat dit voor mij niet werkt. Daarom ben ik wel erg benieuwd naar de ingrediënten van deze producten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!