Body | Lovea 100% Natuurlijke huidoliën

dinsdag 25 juli 2017


Ik ben nooit fan geweest van olie op mijn huid, maar smeer het in grote hoeveelheden in mijn haar om mijn geblondeerde coupe in leven te houden. Een tijdje terug kreeg ik deze twee flesjes binnen van Lovea, ik testte ze op mijn huid, én in mijn haar.


Lovea is een Frans merk dat als doel heeft gezonde, effectieve en biologische producten te maken met een lekkere geur. Onlangs probeerde ik al twee gezichtsmaskers van dit merk, daarna ging ik aan de slag met avocado olie en amandel olie. Lovea biedt milde producten zonder parabenen, op basis van natuurlijke ingrediënten voor een zachte prijs. De productie gebeurt op een milieuvriendelijke manier en de producten worden niet getest op dieren.


Avocado Oil €8,99
Deze olie op basis van avocado is 100% natuurlijk en ideaal voor de zeer droge. Avocado is rijk aan essentiële vetzuren en vitamine E. De olie werkt verzachtend, kalmerend en beschermend. Op je huid zou het zelfs reinigend en verjongend werken.

De donkere olie heeft een licht notige geur en voelt wat dikker en rijker aan dan de amandelolie, hij trekt ook iets minder snel in. Mijn huid word er zacht van maar wel een klein beetje plakkerig, voor op mijn gezicht vind ik het too much. Deze olie vond ik voor in mijn haar fijner, ik heb het als een soort van masker gebruikt en mijn haar ging er prachtig van glanzen (wel even wassen daarna).

Sweet Almond Oil €5,99
Deze olie op basis van koudgeperste zoete amandelen werkt voedend en is zowel gezicht voor de droge als de gevoelige huid (ook voor baby's). Amandelolie is van nature rijk aan vitamine A en E en werkt hydraterend, voedend en kalmerend.

Deze olie voelt wat dunner aan, trekt iets sneller aan en ruikt een mini beetje milder. Om eerlijk te zijn vind ik het lastig om echt hele grote verschillend tussen deze twee aan de duiden. Ik heb dan ook geen hele droge huid, maar als je die wel hebt, zou ik toch voor avocado gaan. Ik vind deze amandelolie voor op mijn huid net wat prettiger omdat het wat zachter aan voelt. In mijn haar werkt het ook prima, daar gaat de voorkeur wel uit naar avocado omdat die wat rijker aan voelt.


Fijne oliën dus maar wat mij betreft geen hele duidelijke verschillen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je dit op een echt droge of gevoelige huid test, die verschillen beter aanwezig zijn. Ik smeer ze voorlopig lekker in mijn haar en stap over op mijn scheenbenen als het over een paar maanden weer koud is en die droog beginnen te worden. Qua prijzen ben ik heel tevreden, er is weinig goede olie op de markt die natuurlijk is en zo enorm betaalbaar. Als ik één van de twee als beste moet aanwijzen ga ik voor amandel, omdat deze net een paar euro goedkoper is;). Je vind de oliën onder andere bij Etos en Holland & Barret.
Welke olie zou jij kiezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!