Food | Tijd voor iets nieuws: Mira Eats! #1

dinsdag 31 januari 2017


Al een tijdje merk ik dat ik het steeds leuker vind om over eten te schrijven en dan vooral om fijne ontdekkingen met jullie te delen. Nog niet zo lang geleden deelde ik een lijstje met jullie waarin ik leuke plekjes om te eten tipte. Dit vond ik zo leuk om te maken dat ik na ging denken over een nieuwe rubriek, daar is ¨Mira Eats¨ uit gekomen. Dit wordt een maandelijkse verzameling van restaurantjes waar ik heb gegeten, maar ook bijzondere ontdekkingen uit bijvoorbeeld de supermarkt. Vandaag dus de eerste editie, ik hoor natuurlijk heel graag jullie feedback!

Amsterdam - Poptasi
Ik schreef er al eens een review over, die vind je hier. Maar bij Poptasi aan de Gerard Doustraat in Amsterdam verkopen ze heerlijke macarons, de kokos smaak is mijn favoriet.

Antwerpen - Mercado
Ook in Antwerpen is er inmiddels een foodhal geopend, een hele fijne, sfeervolle plek met heel veel lekker eten. Ik probeerde bij, sorry heel slecht ik weet de naam niet meer, een soort sushi rol met zalm, heel smaakvol! Ook voor mensen die vegetarisch eten of liever wat gewoons willen is er voldoende keus. Zo at ik ook een bubble wafel met heel veel chocola en keek ik mijn ogen uit bij het speciale mozzarella restaurantje. Je vind Mercado aan de Groenplaats, op dinsdag zijn ze helaas gesloten.

Antwerpen- Vreemdelingenmarkt
Op zaterdag heb je in Antwerpen de vreemdelingenmarkt, een gewone markt waar ook heel veel to go eten wordt verkocht. De krokettenkraam, volgens mij is de naam Lighthouse, verkoopt heerlijke garnalenkroketten. Vorig jaar hadden ze een kroket met garnalen en asperges, die was fenomenaal. De markt vind plaats bij de Stadsschouwburg, op de Oudevaartplaats.

Jumbo - Ananas & Kokos Roomyoghurt
Ik was op zoek naar een lekker toetje en nam bij Jumbo een portiebakje van deze yoghurt mee voor €0,88. Ik was enorm verbaasd om vers smakende stukjes ananas te vinden in de yoghurt en heel veel kokos. Echt alsof je in een restaurant een toetje besteld en zeker een van mijn favorieten.

Kruidvat - Icetea Green Grapefruit
Bij de Kruidvat nam ik een flesje ijsthee mee, en dat was een hele aangename verrassing. Van het huismerk nam ik een groene ijsthee met de smaak van grapefruit mee en die was heerlijk. Een ideale combinatie tussen groene thee en grapefruit, aanrader! De exacte prijs weet ik niet meer, maar het was sowieso minder dan €1.
Update 6 maart: Tot mijn grote verontrusting zag ik mijn favoriete flesje in de aanbiedingenbak liggen bij het Kruidvat. De mededeling gaf aan dat ze uit het assortiment gaan, heel triest. Ik hoop dat de verpakking vernieuwd wordt en dat ze niet volledig weg gaan. Mocht ik meer weten, dan weer een update.

Ik ben benieuwd wat ik de komende maand allemaal weer ga eten en deel mijn fijne ontdekkingen dan weer graag met jullie. Het lijstje van vorige keer kun je via deze link lezen. Als jij ook een leuke tip hebt, laat ´m achter in de reacties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!