Food | 10 verrassende plekjes om te eten

vrijdag 13 januari 2017


Leuke plekjes ontdekken om wat te eten vind ik een van de leukste dingen die er is. Omdat ik altijd op zoek ben naar leuke plekjes, ontdek ik soms het een en ander. Vandaag deel ik met jullie een lijstje met mijn ontdekkingen in Belgie en Nederland. De een is wat verrassender dan de ander, of misschien ken je ze allemaal al wel, laat dan vooral jouw tips achter in de reacties. 

Amsterdam -  Rose's Cantina
Ik ben dol op Mexicaans eten en Rose's Cantina is zeker een van de meest bijzondere Mexicanen. Ze hebben hier naast gangbare Mexicaanse gerechten ook hele verrassende dingen op het menu staan én avocado-limoen cheesecake. De prijzen zijn heel gemiddeld, ondanks het luxe gevoel, en je vind het gezellige restaurant aan de Reguliersdwarsstraat.

Antwerpen - Momade Cupcakes
In de feestzaal in de binnenstad van Antwerpen staat een klein kraampje van Momade, simpele, smaakvolle cupcakes die er prachtig uit zien. Naast het kraampje in de stad vind je ook nog een winkeltje in de buurt van de kathedraal aan de Reyndersstraat.

Arnhem - Amigo
In Arnhem vind je aan de Pauwstraat het knusse en ietwat hysterische Amigo. Ze hebben daar fantastische Mexicaanse gerechten, goede cocktails en de prijzen zijn aan de lage kant. 

Arnhem - Indiaas Streetfood
In Arnhem, ergens schuin tegenover de So Low aan de Jansstraat zit een klein, smoezelig tentje. Hier bakt een Indiase meneer heerlijke naanbrood met kip. Ik heb geen idee hoe het heet maar het is echt geweldig. Ergens ter hoogte van de So Low ( vanaf het station gezien nog voor de H&M) dus en dan aan de overkant.

Den Bosch - Tum Tum
Niet echt eten dit maar wel eetbaar. In deze snoepwinkel aan de Ridderstraat vind je al het snoep wat je van vroeger kent en her en der wat verrassends. Zo vond ik er vorig jaar een soort sticks met Dr Pepper smaak, fan-tas-tisch.

Den Haag - 8Tea5
Bij dit kleine winkeltje in De Passage haal je lekkere bubble tea, mijn favoriet is jasmijnthee met mango bubbles.

Den Haag - Hoender en Hop
Aan de Grote Markt in Den Haag eet je bij Hoender en Hop heerlijke fish & chips voor een tientje, mét zelfgemaakte friet.

Nijmegen - De Dromaai
Aan Plein 1944 vind je De Dromaai, een heel gewoon restaurant met veel keus, lekker eten en kleine prijsjes. Voor nog geen tientje kun je al een prima hoofdgerecht kiezen, de iets luxere hoofdgerechten kosten €13,45.

Nijmegen - Doppio
Bij dit café hebben ze heerlijke red velvet cake, goede koffie en een wisselend menu dat met de tijd én de trends mee gaat. Zo hadden ze in de zomer alcoholvrije mojito en is de koffie ook met sojamelk verkrijgbaar.

Utrecht - Bijenkorf
Onlangs ontdekte ik het restaurant van de Bijenkorf in Utrecht en dat was best verrassend. Ik at een springrol met garnalen die ontzettend vers en smaakvol was, ook de taartjes zijn zeker de moeite waard!

Ik hoop dat ik jullie wat inspiratie heb gegeven, ik hoor in ieder geval ontzettend graag jullie tips!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!