Body | IDC Showergel Aloë Vera

maandag 2 januari 2017


Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn blog de laatste twee weken een beetje heb laten versloffen. Ik had weinig zin eigenlijk en kom me er gewoon niet toe zetten. Inmiddels heb ik de moed weer te pakken en heb ik vandaag een eerste artikel in 2017 voor jullie. Ik probeerde de afgelopen weken een natuurlijke douchegel met aloë vera.


Online was het lastig om informatie over IDC te vinden, ik heb kunnen achterhalen dat het om een Spaans merk gaat en dat het natuurlijke ingrediënten bevat, hoe veel van de ingrediënten in deze douchegel nou precies natuurlijk is was lastig terug te vinden. Dit gebruik aan informatie die makkelijk terug te vinden is, zorgt dat ik een beetje mijn twijfels krijg bij het natuurlijke gehalte van dit merk.


Aloë Vera heeft een kalmerende werking op de huid, dit maakt deze douchegel eigenlijk extra geschikt voor de zomer, na blootstelling aan de zon. Nu is er van zon weinig sprake maar test ik ´m maar vast voor de zomer.


In de praktijk vind ik de douchegel eigenlijk heel gewoontjes. De geur is wat zepig en niet typerend aloë vera zoals je in andere producten soms wel ruikt. De substantie schuimt minimaal maar geeft wel een schoon gevoel. Mijn huid voelt niet per se zacht aan en eigenlijk zou ik je deze niet aanraden. Mocht je wel geïnteresseerd zijn dan vind je ´m hier voor €3,95/260ml.

1 opmerking:

  1. Jammer dat het niet zo'n typische aloë vera geur heeft! Anders vond ik hem vast lekker ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!