Food | De Nieuwe Koekenbakkers

maandag 30 januari 2017


Vandaag een review die voor mij nogal verrassend uitpakte. Ik probeerde namelijk biologische koeken, en daar ben ik nooit groot fan van geweest. De bio koeken die ik kende smaakten vaak voornamelijk gezond, heel erg naar zuurdesem en zorgden dat je na drie happen behoefte had aan een pak roze koeken.


De koeken zijn per stuk verpakt en hierdoor ideaal voor onderweg. Ze zijn lekker groot en doen mij ook meer denken aan een ¨mee naar school¨ koek dan een koekje bij de koffie. Deze koekjes zitten vol natuurlijke ingrediënten, zijn biologisch, duurzaam geproduceerd én glutenvrij. De drie varianten die ik probeerde, bevatten ook nog eens superfoods, voor een extra gezond hapje.


Deze koekjes zijn relatief gezond, nou moet ik eerlijk bekennen dat ik vooral op smaak let en niet bezig ben met mijn gewicht/suiker/vet. Wel merk ik de laatste tijd dat ik me prettiger voel bij gezonder eten en geen bergen suiker. Ik hou nog steeds heel erg van lekkere dingen en een koekje wat lekker is én vult klinkt voor mij dan ook ideaal.


Haver-Kruimelkoek Chocolade & Chia 
Deze robuuste koek met chiazaad en stukjes pure chocolade (lactosevrij) bevat ongeveer 136 calorieën en 6 gram vet. Verder zie ik in de ingrediënten, 16 gram koolhydraten staan, waarvan 6 gram suikers. 
Best wel gezond dus én ontzettend lekker. Deze leek me vooraf de lekkerste smaak en in de praktijk bleek dat te kloppen. Heel krokant, geen zuurdesem smaak en lekker veel chocolade, topkoekje!


Haver-Kruimelkoek Cranberry & Bietrood
Deze koek is voor mij toch wel het toonbeeld van gezond; de oh zo gevreesde rode bieten én dan ook nog eens gezoet met cranberrysap. In deze koek vinden we ongeveer 130 calorieën en 6 gram vet. Qua koolhydraten zitten we op 17,5 gram waarvan 7,5 gram suikers.
Ik was hier vooraf dus best bang voor, ik ben geen bietenfan en de combi met cranberry leek me nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Eigen ´issie gewoon heel lekker, ik proef geen biet maar gewoon een lekkere krokante koek met cranberry's. Niet mijn favoriet maar echt niks om bang voor te zijn.


Haver-Kruimelkoek Appel & Hennepzaad
Deze koekjes worden onder andere gezoet met appel diksap en dat leek me lekker! Verder vinden we naast stukjes appel flink wat hennepzaadjes in deze variant. De koek bevat 131 calorieën en 7 gram vet. De koolhydraten zitten op 16,6 gram waarvan 6,6 gram suikers.
Deze vond ik heel erg verrassend, er lijken verse, knapperige stukjes appel in te zitten en als ik niet mijn ziel verkocht had aan chocolade, was dit zeker mijn favoriet geweest. Heel erg lekker en doet een beetje denken aan appeltaart.


Stuk voor stuk lekker en De Nieuwe Koekenbakkers heeft aan mij zeker bewezen dat lekkere, biologische koeken zeker mogelijk is zonder een overdosis aan zuurdesem. De chocolade variant is mijn favoriet maar ook de andere twee eet ik met veel plezier. Aanrader dus, en te koop bij diverse natuurwinkels voor €1,29 per stuk. Online vind je de koeken bij Glutenvrije Markt.

2 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!