Beauty | Lush Crème De Menthe Mouthwash Tabs

vrijdag 20 januari 2017



Ik hoop dat jullie Lush nog niet zat zijn, ik in ieder geval niet, al is dit wel de laatste Lush review van het rijtje. Als je mijn blog volgt, weet je vast dat ik fan ben van Toothy Tabs, de tandpasta pilletjes van Lush. Nu verkopen ze in Engeland ook mondwater tabletjes, voor de opening van Lush in Den haag waren ze tijdelijk in Nederland en dat kon ik natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan.


Er zijn verschillende varianten van de tabs verkrijgbaar, dit is volgens mij de meest toegankelijke; gewoon lekker mint. De andere smaken zijn iets zoets en iets met groene thee, dat leek me wat te heftig. 

Ik vind mondwater altijd een toevoeging alleen vaak vind ik het ook erg heftig. Degene die voor mijn gevoel goed werken, branden mijn halve gehemelte weg, niet fijn. Volgens de verkoopster bij Lush was dat heftige effect bij deze tabs nergens te bekennen.


Het gebruik is simpel: je stopt een tab in je mond en neem een flinke slok water. Knabbel een beetje en gorgel zoals je dat met ander mondwater ook doet. Hierna spuug je het uit, en spoel je je mond even na. Als je deze manier niet prettig vind kun je ook een tabje doorbreken en in een glas water mikken.

In de ingrediënten, die net als het eindproduct niet op dieren getest zijn, vind ik onder andere pepermuntolie en pepermuntpoeder maar ook xylitol en smaakstoffen.


Het gebruik leek me mega onhandig, ik zag mezelf al stuntelend en kwijlend in de badkamer staan. In de praktijk valt dat gelukkig allemaal mee en werkt het eigenlijk prima.

Qua het effect ben ik ook tevreden, het mag ietsje heftiger maar mijn tong brandt niet weg en mijn mond voelt en smaakt fris. De smaak is verder heel gewoon, echt gewone pepermunt, niet te scherp en een tikje zoetig. De tabjes bruisen wat in je mond en lossen snel op, niet zo poederig en met klontjes als Toothy Tabs. Dit laatste klinkt misschien een beetje gek maar als je Toothy Tabs gebruikt, weet je vast wat ik bedoel.


Ik vind ze eigenlijk heel erg fijn, lekker simpel en stukken aangenamer dan regulier mondwater. Ik heb niet dat hele extreme mega frisse noordpool gevoel maar wel gewoon lekker fris. Aanrader dus maar helaas (nog) niet te koop in Nederland, wel in de UK. Ik betaalde met 50% korting €4,48, in de UK betaal je bijna 6 pond, dat is ongeveer €6,87.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!