Beauty | Oriflame Eco Beauty

vrijdag 3 juni 2016

Onlangs kwam Oriflame met een wel heel bijzondere lijn; een eco lijn met voornamelijk natuurlijke, biologische ingrediënten en de meest prachtige verpakkingen die ik ooit heb gezien. Ik was direct verliefd op de mooie tekeningen op de flesjes, het was dan ook een super leuke verrassing om ineens de producten in de brievenbus te vinden:) Ik probeerde een reiniger, een toner, een oogcrème, een gezichtscrème en een gezichtsolie.


Zoals ik al vertelde gaat het om een eco lijn, de producten hebben het ECOCERT keurmerk, dit houdt in dat 95% van de ingrediënten van natuurlijk oorsprong is. Oriflame wilde een lijn maken met daarin de beste biologische ingrediënten, zachte geuren en luxe texturen. De ingrediënten komen ten goede van je huid en haar uitstraling en de producten zijn stuk voor stuk vrij van parabenen.


Cleansing Milk €20
Deze melk reinigt je huid op een milde manier en voedt haar met zonnebloemolie en korenbloemwater. Vitamine E en melkzuur beschermen de huid tegen invloeden van buitenaf en maken haar zijdezacht, door de zachte formule is dit product ook geschikt voor het reinigen van oogmake-up. Allereerst vind ik deze reiniger heerlijk ruiken, hij ruikt heel mild naar kruiden en daar hou ik enorm van. De geur is echter zo zacht dat mensen die hier niet van houden 'm prima kunnen verdragen. De melk voelt zacht aan op mijn huid maar reinigt mijn dikke laag foundation niet heel intensief, daarvoor heb ik dan echt drie wattenschijfjes nodig. Mijn oogmake-up gaat een stuk sneller en is met één watje al verdwenen. Mijn huid voelt lekker en schoon aan na gebruik en dat ik wat meer nodig heb voor mijn foundation vind ik zelf geen probleem.


Toner €20
Ook deze toner heeft een subtiele kruidige geur en werkt verfrissend en verkwikkend op de huid. In de ingrediënten vind je rozenwater, kamillewater en tarweproteïnen. De toner is zeer mild en verzacht en beschermt de huid. De toner voelt in eerste instantie vrij heftig aan maar dat gevoel verdwijnt vrijwel meteen en verandert in een verzorgd gevoel. Voor mij mag een toner wel een beetje heftig, mijn huid is dan ook redelijk vet dus dat mis ik net een beetje in dit product. Hij voelt lekker aan, mag wat sterker, maar mijn huid reageert er goed op en ik heb weinig onzuiverheden.


Facial Oil €50
Deze zeer luxe olie bevat arganolie en katoenextract. Je huid wordt extreem verzacht en blijft jong en soepel. Door de vitamine E en sesamolie wordt je huid intensief gevoed, verzorgd en hersteld. Ideaal voor de droge huid om 's nachts lekker in te laten trekken. Ik ben zelf altijd een beetje huiverig voor olie op mijn gezicht omdat ik snel last heb van puistjes dus ik heb de olie één keer geprobeerd en verder laten testen door iemand anders. De olie voedt inderdaad echt heel erg diep maar mijn huid was erg vettig de volgende ochtend. Mijn testpersoon heeft een droge huid en was lyrisch over de olie, haar huid was enorm opgeknapt en ze kan niet met zonder.


Face Cream €40
De crème heeft een hele bijzondere een beetje fruitige geur, erg moeilijk te omschrijven maar ontzettend lekker. Door de duindoornolie en de rode bosbesolie (die besjes van dat lekkere sap bij Ikea) wordt je huid intensief gehydrateerd. Je huid wordt hersteld, verzacht en zou gladder en stralender moeten lijken. Wat mij direct aansprak is het rozemarijn extract; dit zuivert en reguleert de verhuishouding van de huid. Ik gebruik deze Fairtrade crème nu twee keer per dag en hij bevalt heel erg goed. 's Nachts smeer ik wat meer en dan wordt ik met een verzorgd huidje wakker en 's ochtends smeer ik een heel dun laagje en dan 'issie niet te vettig.


Eye Cream €26
Deze crème verzorgt en hydrateert de kwetsbare huid onder de ogen en zorgt voor een frisse oogopslag. Ook de oogcrème is Fairtrade en bevat sheaboter en kokosolie. Ik gebruik eigenlijk nooit oogcrème maar zou dat eigenlijk wel moeten doen. Deze crème voelt fris aan, niet vettig en je hebt echt maar een mini beetje nodig om je ogen mee te verzorgen. Nu ik hiermee begonnen ben is het onderdeel van mijn dagelijkse routine en kan ik niet meer zonder.


Ik was al fan van Oriflame maar vind deze lijn echt een geweldige toevoeging. De producten zijn stuk voor stuk van hoge kwaliteit en werken heel fijn, zeker in combinatie met elkaar. Als ik een favoriet moet kiezen ga ik denk ik voor de crème maar eigenlijk vind ik alle producten zeer goed, op de olie na omdat dat gewoon niet mijn ding is. Ik kan je de producten zeker aanraden, ze zijn wat aan de prijs maar ook heel zuinig in gebruik. Je vind de hele Eco Beauty lijn op www.oriflame.nl of bij jouw Oriflame adviseuse.

3 opmerkingen:

  1. Oeh, wat een leuke flaconnetjes! Ben heel benieuwd naar de producten, fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, wat een leuke flaconnetjes! Ben heel benieuwd naar de producten, fijne review!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit qua verpakking, maar voor mij vind ik het behoorlijk aan de prijs. Ik ben geen ster in het gebruik van verzorgingsproducten, al moet ik er eigenlijk wel nodig aan beginnen. Dan vind ik deze bedragen al redelijk hoog. Heel stom misschien. Wel een mooi merk met een duidelijk doel.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!