Beauty | NYX Jumbo Eye Pencil

dinsdag 15 juli 2014


Ik was altijd ontzettend benieuwd naar de producten van NYX maar had nog nooit iets geprobeerd. Omdat ik bezig ben met het testen van de Chubby oogschaduwstick van Clinique, wilde ik ook graag een budgetvariant proberen en dat werd deze!

De review van Clinique kunnen jullie nog verwachten maar omdat ik een vergelijkbare kleur wilde koos ik voor 609 French Fries. Vreemde naam voor een bruine kleur toch? Het potloodje koste €4 bij Douglas. Je kunt het potloodje slijpen met een groot formaat slijper (o.a. te koop bij HEMA).


Ik swatchte op mijn arm; een midbruine kleur met een lichte shimmer.

Ik bracht het potlood aan rondom mijn oog als een eyeliner en liet hierbij mijn binnenste ooghoeken vrij. Dit is één manier van aanbrengen, je kunt het potlood bijvoorbeeld ook over je hele ooglid gebruiken als basis. Als je 'm wel over je hele ooglid aanbrengt maar niet als basis kruipt de oogschaduw heel snel in je crease, geen aanrader dus.

Ervaring
Het potlood brengt fijn aan en voelt ook zacht op je ooglid, geen irritaties of iets dergelijks. De pigmentatie is super, je krijgt een dik, kleurig laagje. Helaas zag ik na een halfuur dat de bruine kleur behoorlijk vervaagd was, dit werd steeds erger en na een halve dag was er bijna niks bruins meer te bekennen. Ik zou dit potlood niet zo snel opnieuw kopen dus. Ik ben niet iemand die het fijn vind om vaak mijn make-up bij te werken, vind je dit niet erg dan is het een prima potloodje voor die prijs. Mocht je een gekleurde niet zien zitten dan zou je een lichte kleur ook goed als highlighter kunnen gebruiken.

Welke producten van NYX hebben jullie wel eens gebruikt?

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat het niet lang blijft zitten groot minpunt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jammer dat die niet lang blijft zitten, vind de kleur ook niet helemaal mijn ding

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!