Beauty | Maybelline Dream Nude Airfoam Foundation

woensdag 9 juli 2014


Ook al is het WK in volle gang, we laten ons niet afschrikken door een Duitse verpakking toch?

Ik kocht deze foundation voor €2,99 bij Big Bazar, bij de reguliere drogist kon ik 'm niet meer vinden en hierom twijfelde ik of ik dit artikel online moest zetten. Anyway, heel veel mensen komen wel eens bij Big Bazar dus waarom ook niet.

Maybelline beloofd na het aanbrengen een nude look. Klinkt goed maar mijn huid heeft toch wel wat dekking nodig vanwege plekjes, vlekjes en kleurverschillen. Ook zeggen ze dat je deze foundation niet voelt zitten, daar ben ik erg benieuwd naar!
De verpakking doet me denken aan een haarmoussebusje en heeft een kleine opening die makkelijk is in gebruik.

Voor gebruik moet je even flink schudden zodat je het balletje heen en weer hoort gaan, hierna breng je een kleine hoeveelheid mousse aan op je vingers. De foundation is in principe gemaakt om met je vingers aan te brengen, je kunt eventueel een kwast gebruiken maar dit is wel wat lastiger. Ik vind het altijd wel prettig werken met mijn vingers.

Toen kwam er dit witte schuim uit. Ik dacht nog vreemd, hoor dit niet gekleurd te zijn? Maar goed, toch op mijn gezicht gesmeerd, met weinig resultaat uiteraard.

Nog een keer extra geschud en wat harden op de opening gedrukt, toen kwam er deze kleur schuim uit. Dat ziet er al een stuk beter uit toch? Het kan zijn dat ik de eerste keer niet hard genoeg geschud heb of dat het eerste beetje gewoon wat minder pigment bevat, even opletten dus!

Beetje bij beetje breng je het schuim aan op je gezicht, goed uitsmeren is bij deze substantie extra belangrijk want je krijgt gauw vlekken. 
In totaal heb je niet meer nodig dan een bolletje ter grootte van een walnoot, het vermeerderd erg bij het uitsmeren. 
De foundation is op waterbasis en in eerste instantie dacht ik echt dat het veel te vochtig was, dit trekt gelukkig snel bij. Als je iets te veel hebt gebruikt gewoon even extra wrijven, het trekt snel in dus op die manier kun je het "wegwrijven".

Het schuim voelt in eerste instantie fris aan, smeert makkelijk uit en trekt snel in, lekker gevoel. Na het aanbrengen heb ik alleen een beetje een kriebelend gevoel, het zit gewoon niet lekker.
Sinds ik foundation van Clinique gebruik ben ik best wel verwend, ik vind al snel een foundation niet lekker zitten.
Grappig vind ik dan weer dat Maybelline deze foundation ooit op de markt bracht om ook vrouwen die niet van plakkerige lagen houden aan de foundation te krijgen, wat bij betreft is deze missie behoorlijk gefaald dus.

Ik heb de foundation ook even op mijn arm gedaan. Het is echt bijna dezelfde kleur als mijn gezichtshuid en op deze foto kun je een beetje het kleurverschil zien.

Op mijn huid is de dekking verre van optimaal, het lijkt meer op een natuurlijk, zomers kleurtje, lastig om dit op foto vast te leggen. Je zou meer dekking kunnen creƫren door meerdere laagjes aan te brengen, dit lijkt me alleen niet echt lekker zitten.

Ik zou deze foundation niet nog een keer kopen maar ga 'm wel met opmaken. Ik zal deze voornamelijk gebruiken als ik kort weg ga en niet als het een hele dag op mijn gezicht moet blijven zitten.

Welke foundation gebruiken jullie graag?

3 opmerkingen:

  1. Wat een raar product, ik snap niet hoe ze deze combinatie ook hebben bedacht, ik ben fan van schuim hoor maar als in foundation snap ik het echt niet haha. Fijn artikel want als ik hem zou zien zou ik hem misschien nog kopen ook, nu niet meer. Ik ben nog steeds opzoek naar de perfecte foundation..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er wel heel erg apart uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat schuim er raar uitzien.. niet wat ik zou denken bij het woord 'foundation' :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!