Nails | Primark Feathered Manicure

donderdag 10 juli 2014

 Eerder testte ik al de feathered manicure van Ciaté en legde uit hoe je deze nailart kunt maken zonder zo’n setje.
Toch vond ik het leuk om ook nog een budget setje uit te proberen en haalde dit setje bij Primark voor €4.


In het prachtige doosje zit een basecoat, een topcoat, een vijltje, een nagelschaar, 2 stokjes (voor je nagelriemen)  en uiteraard de veertjes. In dit pakketje zitten maar 10 veertjes, in het doosje van Ciaté zaten er wel een stuk of 30 denk ik. Ook zijn deze veertjes een stuk groter en staan de haartjes verder uit elkaar. Ik ben benieuwd wat voor patroon dit op gaat leveren.

 Ik heb mijn nagels schoongemaakt en in de gewenste vorm gevijld en begin met het aanbrengen van de basecoat; 2 lagen zilver. Ik heb nog nooit nagellak meegemaakt die zo ontzettend stinkt, ik krijg er echt hoofdpijn van. De kleur vind ik wel erg mooi, hij streept alleen nogal. Belangrijk is dat je deze basecoat echt heel goed laat drogen.

 Als de basecoat droog is breng je een dikke laag topcoat aan waar je een veertje oplegt vóórdat het opgedroogd is. Op deze manier blijft het veertje plakken in de topcoat, je kunt 'm eventueel voorzichtig aanduwen. Het handigste is om dit vinger voor vinger te doen.

Je plakt het veertje met de punt naar je nagelriem toe, een stukje van de nagelriem af zodat je nog een randje topcoat ziet. Laat het veertje even indrogen in de topcoat en knip de rest van het veertje dan zo af dat ie nog iets uitsteekt bij je nagelrand. 
Vorige keer ondervond ik dat ik het fijner vond om ze meteen goed af te knippen maar ik wilde toch bij deze nieuwe set in eerste instantie de instructies volgen.

 Als je de veertjes bijgeknipt hebt breng je nog een laag topcoat aan, deze lak je met de veer mee van je nagelrand tot je nagelriem en laat je wederom goed drogen.

Primark geeft betere instructies dan Ciaté omtrent het vijlen. Ze leggen uit dat je de nagelvijl nu verticaal gebruikt om de restjes veer weg te vijlen. Je vijlt dus alleen van boven naar onder en niet van onder naar boven. Doe je dit laatste wel dan vijl je tegen de veertjes in en trek je ze los.
In theorie zou je nu een mooier resultaat krijgen dan wanneer je de veertjes volledig bijknipt met de schaar. Ik ben er nog niet helemaal uit..

Al met al is dit het eindresultaat wat ik echt spuuglelijk vind. De kleurencombinatie, de veertjes en slechte kwaliteit maken het bij elkaar voor mij geen succes. Ik heb de nailart dan ook meteen weer verwijderd, absoluut niet voor herhaling vatbaar!

Smaken verschillen natuurlijk, vinden jullie het wel mooi?

7 opmerkingen:

  1. Ik vind hem helemaal niet zo verkeerd, zeker voor die 4 euro best leuk voor een avondje! Alleen zou ik de kleurencombinatie niet zo kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het resultaat eigenlijk niet lelijk hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm ik ben niet echt onder de indruk, het idee is wel grappig, maar ik vind de combinatie niet zo bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het er een beetje slordig uitzien en de kleurencombinatie zou ik zelf nooit zo uitkiezen maar wel een leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!