Food | Paaseitjes met tompoucesmaak

vrijdag 16 februari 2018


 Hema did it again. Na de roze tompoucepopcorn hebben ze nu het oude vertrouwde paaseitje in een Hema-jasje gegoten. De mega populaire, en door mij zeer geliefde, tompouce werd gecombineerd met een melkchocolade eitje. Ik moest dit uiteraard proberen en vertel jullie graag of de (hoge) verwachtingen waargemaakt zijn.


Het zijn dus eitjes van melkchocolade gevuld met fondant en een crispvulling. Die crispvulling snap ik niet helemaal, misschien dat daarmee het krokante laagje van een tompouce ¨nagebootst¨ is?


De binnenkant vind ik verrassend leuk, dat is in ieder geval al iets. Deze kleuren doen me absoluut denken aan een tompouce. Ik proefde wel al meteen dat ik de ¨melkchocolade¨ wat aan de pure kant vind, ik durf het bijna geen melk meer te noemen.


Qua tompouce-effect is er eigenlijk weinig enthousiasme meer bij mij over, ondanks dat de eitjes wel lekker zijn. Ik proef duidelijk het roze glazuur van de tompouce en in het gele proef ik crisp alleen geen tompouce. Als de gele kant wat meer naar die tompoucevulling had gesmaakt dan had ik dit echt een succes kunnen zijn. Nu zijn het gewoon lekkere paaseitjes met een zoete vulling, maar ik associeer ze, op de kleur na, niet met een tompouce. Jammer Hema, als jullie het recept aan passen dan proef ik volgend jaar weer;). Je vind de eitjes gewoon in de HEMA winkel, een zakje van 200 gram kost €2.
Heb jij deze eitjes al geproefd?

3 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op bankerbakkersroom, die gele dus. Wat jammer dat die een beetje wegvalt. Maar als ik er aan denk neem ik ze toch mee vanmiddag. De binnenkant is inderdaad heel verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahh ja.. Ik heb ze toevallig ook op mijn blog getest en ik vond de ze zelf ook geen aanrader haha. De andere paaseitjes zijn overigens wel heel lekker en dan met name de kokos!! Liefs Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze verzinnen het wel weer ja.. Ik heb laatst bij de Jamin een grote (dure) zak paaseitjes gehaald met allerlei gekke smaken dus ik ben benieuwd wat daar tussen zit :')

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!