Food | Bijzonder broodbeleg proeven!

maandag 12 februari 2018


Als ik in een winkel ben dan speurt mijn onderbewuste altijd naar toffe make-upjes of gekke etensdingen voor mijn blog. Ik ontdekte bij Jamin een boterhampasta met Twix en kwam zo op het idee een aantal bijzondere soorten broodbeleg te gaan testen in een review. Zo vind je in dit artikel ook nog een pasta met Maltesers, bijzondere pindakaas en een pasta waarvan ik hoop dat ´ie naar Bounty smaakt.


Ik eet vrij veel brood, het is niet alleen lekker maar ook snel te maken en handig mee te nemen. Qua beleg pak ik zelden wat hartigs, ik ben veel te dol op zoetigheid en dan voornamelijk Nutella-achtige pasta's, al kun je me ook wakker maken voor vruchtenhagel of een lekker puur hagelslagje.

Niet gek dus dat ik regelmatig wat nieuws probeer op brood, het een wat zoeter dan de ander. Ik testte dus vier verschillende pasta's waarvan ik stuk voor stuk hoge verwachten had en die de een wat beter waarmaakte dan de ander.


Albert Heijn Pure Chocoladepasta met kokossnippers €1,99
Deze pure chocopasta bevat kleine kokossnippertjes en smaakt hopelijk heel erg naar Bounty. Ik zoek al jaren naar een Bounty achtige pasta en had voor het proeven goede hoop voor dit kleine potje. Overigens zie ik op de pot staan ¨ca. 13 porties¨, naar mijn idee zijn dan dan porties van een cm dik want ik ben na 10 boterhammen ongeveer op de helft.

Smaakt ´ie naar Bounty? Nee. Is ´ie lekker? Ja. Ondanks dat ik niet van pure chocolade houdt vind ik pure chocoladepasta wel heel lekker en eet ik het regelmatig. De kokossnippertjes geven een lekkere bite en hebben een subtiele kokossmaak, niet te zoet, heftig of intens. Lekkere pasta die net even anders is en die een ontbijtje zeker speciaal maakt. Kritiekpuntje is de prijs, ik vind €1,99 best duur voor 200 gram.


Mister Kitchen´s Honing Chili Pindakaas €2,99
Toen ik maanden geleden ontdekte dat Mister Kitchen met allerlei gekke soorten pindakaas kwam, besloot ik de Albert Heijn hier in de gaten te houden. Uiteraard vergat is dat weer en kwam het er niet van, vorige week zag ik de potjes ineens staan in het schap en nam ik deze spicy variant mee.

Eerlijk gezegd was ik een klein beetje teleurgesteld, wat voornamelijk te maken had met mijn verwachtingen en niet met de kwaliteit van de pindakaas. Ik stelde me namelijk een smeuïge pindakaas voor met swirls van honing en een vleugje chili. In de praktijk is de pindakaas inderdaad erg smeuïg maar verder vooral pittig. Ik had op meer honing gehoopt maar proef die bijna niet terug en vind de pindakaas voor op brood eigenlijk te scherp (ja ik ben een mietje).


Twix Boterhampasta €4,25
De hele aanleiding van dit artikel is deze pasta met Twix die ik bij Jamin meenam voor het forse bedrag van €4,25. Even later zag ik exact diezelfde pasta bij de Big Bazar staan voor nog geen €2, echt niet oké. De verpakking vertelt mij dat dit chocoladepasta met karamelsmaak en stukjes koek is.

De chocoladepasta smaakt een beetje oud, als zo'n chocoladeletter die je veel te lang in de kast hebt laten liggen. Als ik extreem mijn best doe proef ik een beetje karamel, de stukjes koek proef ik wel en die zijn ook lekker. Ik proef alleen totaal geen Twix in deze pasta en ik zou ´m dan ook absoluut niet aanraden, al helemaal niet voor dat geld.

Maltesers Boterhampasta €1,89
Toen ik mijn eerste irritatie van de Twix pasta bij de Big Bazar verwerkt had, zag ik daarnaast deze pasta staan. Ik hou van Maltesers en de pasta leek zo van de buitenkant vol te zitten met gezellige kleine balletjes.

Deze pasta smaakte eigenlijk precies zoals verwacht. De chocolade smaakt goed en de luchtige balletjes zijn precies zoals dat lekkere binnenste van Maltesers. Ik word heel gelukkig van deze variant en kan ´m je dan ook absoluut aanraden!


Smaken verschillen, dat blijkt wel, ik vind het in ieder geval altijd erg leuk om dit soort producten te testen, en nog leuker als het ook daadwerkelijk bevalt. De Twix pasta was eigenlijk de enige die ik niet zo lekker vond, ondanks dat de pindakaas en de chocopasta met kokos toch niet echt aan mijn verwachtingen voldeden. Absolute favoriet is dan ook de Maltesers chocopasta, jummie!
Welke van deze vier lijkt jou de lekkerste?

3 opmerkingen:

  1. De Malteser pasta lijkt me het lekkerst. Ik hou niet zo van Kokos en spicy dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg benieuwd naar die met kokos, ben ik gek op dus is vast erg lekker!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de pindakaas. Normaal gesproken hou ik niet zo van pindakaas maar van die pinda's met een honing laagje vind ik dan wel weer erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!