Beauty | Primark PHr Producten: Sport- en Zweetproof!

woensdag 21 februari 2018


Onlangs kwam er weer een tof pakketje binnen met daarin een aantal producten van Primark. Met de nieuwe PHr-lijn heeft Primark make-up ontworpen die ideaal is voor tijdens het sporten doordat het verzorgend is én mega goed blijft zitten. Ik ben geen enorme sporty spice maar wel dol op eenvoudige make-up die goed blijft zitten. Ik probeerde 4 producten uit de nieuwe lijn uit en laat ze je vandaag hier zien.


Ik ga meestal niet met mijn volledige make-up op sporten omdat ik het niet prettig vind zitten en omdat de meeste make-up echt niet zweet-proof is. Primark richt zich met met de PHr lijn op een mooi en subtiel make-upje die zweet- ren- en veegbestendig is. Daarnaast werkt het ook nog eens verzorgend voor je huid en hoef je je geen zorgen te maken over uitdrogen of verstoppen.


PHr Hydrating Highlighter Stick €4 (o.v.b)
Deze highlighter in stickvorm is romig en hydraterend. Hij geeft je gezicht een mooie glow die ook zweten overleeft. De prijs even onder voorbehoud omdat ik deze niet goed kon lezen op de verpakking.


Qua kleur een hele gewone tint die bij veel mensen zal passen. Niet te veel glitter en ook niet te warm, mooi wel. De bovenste swatch is de stick zo aangebracht en op de onderste swatch heb ik alles wat uitgeveegd met mijn vingers.

Op mijn gezicht ben ik minder enthousiast over de stick (foto onderaan dit artikel). Als ik de stick gewoon aanbreng dan zie je ´m goed maar is het gewoon een streep. Als ik de crème een beetje uitveeg met mijn vingers dan is de glans zo subtiel dat je ´m bijna niet meer ziet. Naar mijn smaak dus iets te subtiel maar geen onaardig product.


PHr Waterproof Mascara €2,50
Deze basic mascara in een tube belooft eigenlijk maar één ding en dat is dat ´ie waterproof is. Grappig een keer een tube als verpakking, het borsteltje lijkt vrij standaard en ik zie nergens noemenswaardige details.


Links draag ik de mascara, rechts niks. Het effect vind ik, zeker in vergelijking met andere mascara´s, niet heel uitmuntend maar het valt me ook niet tegen. Mijn wimpers zijn zwarter en de puntjes waren makkelijk te bereiken waardoor ze langer lijken. De mascara geeft niet echt volume maar klontert totaal niet.

Gedurende de dag is de mascara niet gaan uitlopen of gaan vegen en aan het einde van de dag ben ik gaan douchen. Gewoon onder de douche gaf de mascara geen kik, toen ik voorzichtig in mijn ogen ging wrijven kwam er toch wel wat kleur vanaf, met moeite. Heel erg waterproof dus en op dat gebied een echte aanrader, ook omdat ik in de sportschool echt geen valse-wimper-effect hoef. Overigens was de mascara met een olie prima te verwijderen dus ook op dat gebied prima in orde.


PHr Cooling Recovery Primer €4
Deze verkoelende en herstellende primer laat je verhitte sporthuidje afkoelen en vermindert roodheid. In het flesje is de primer groen maar eenmaal uitgesmeerd zie je daar niks meer van.

De primer ruikt fris, een beetje naar citroen, erg lekker! Hij voelt zeer koel aan op de huid en prikt bij mijn neusvleugels een klein beetje. Hij trekt lekker snel in en vormt een fijne basis voor mijn make-up. Mijn foundation is gemakkelijk uit te smeren en ziet er netjes uit. Ik vind het een heerlijke primer waarbij je duidelijk het verkoelende effect voelt bij het aanbrengen. Of ´ie ook echt tijdens het sporten verkoelend werkt vind ik lastig te beoordelen, ik merk geen rigoureus verschil maar misschien sport ik niet hard genoeg;). Ik bewaar deze lekker voor de (hopelijk) hete dagen in de zomer want dan is het denk ik een geweldig product!


Lipstick With Hydrating Core €3 (o.v.b)
Deze subtiel gekleurde lipstick heeft een hydraterende kern en laat een subtiel kleurtje achter op de lippen.

Ook bij dit product vind ik de geur opvallend, een beetje een mengsel tussen citrus en zoet, erg lekker.


De kleur lijkt me erg mooi, het is eerder een gloed dan echt een dekkende kleur maar daar hou ik wel van. Dit is de kleur ¨Bliss¨, een tint die vrijwel overeenkomt met mijn eigen natuurlijke lipkleur.


I like it! Een subtiel kleurtje die precies bij mijn lippen past en echt heel veel verzorging. Ik denk dat ik zelden zo'n zachte lipstick heb gehad, de kleur blijft goed zitten en mijn lippen blijven heel lang zacht. Absolute aanrader!


Hier nog even alles op mijn gezicht, ik draag verder alleen foundation en wenkbrauwpoeder. De mascara is oké maar vond ik vooral geweldig door het waterproof-gehalte. Van de primer ben ik fan door het heerlijke frisse gevoel en de lipstick is precies mijn smaak. De highlighter is voor mijn wensen wat te subtiel, die zal ik dan ook niet snel meer gebruiken (hier aangebracht op mijn jukbeenderen).


Primark heeft me sowieso verrast met de kwaliteit van de producten, die was wat beter dan ik vooraf verwacht had. De producten blijven stuk voor stuk goed zitten en zijn daardoor wat mij betreft absoluut sport-proof. Als je niet zo'n sporter bent dan zijn ze ideaal voor de warmere dagen omdat je dan zonder te sporten al wat meer zweet. Leuke collectie die je vanaf nu gewoon in de schappen bij Primark vindt:).
Welk product spreekt jou het meeste aan?

*De producten in dit artikel heb ik gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!