Beauty | Catrice Limited Edition Ombré Blush Palettes

vrijdag 16 februari 2018


Met veel plezier bekijk ik altijd de persberichten van Catrice, voornamelijk als het om de tijdelijke collecties gaat. Vaak komen deze berichtjes een tijdje van te voren en onthou ik niet wanneer de collectie ook daadwerkelijk in de winkel ligt.  De ¨Blush Flush¨ leek me tijdens het lezen geweldig en ik besloot het dit keer wel te onthouden en de winkel in de gaten te houden. Tot mijn grote plezier zag ik afgelopen week een nog niet geplunderd schap in de Kruidvat en nam ik deze twee prachtige ombre paletten mee.


De ¨Blush Flush¨ collectie richt zich volledig op contouring met blushers, ook wel draping genoemd. Door verschillende tinten blusher te gebruiken kun je je gezicht nóg beter uit laten komen en spelen met verschillende combinaties. Deze collectie bestaat dus, no surprise, uit allerlei verschillende soorten blushers waaronder deze twee Ombré Blush Palettes. Ik vind dit soort paletten vooral leuk door de diversiteit qua tinten en omdat ze er uiteraard prachtig uit zien.

De verpakkingen van deze twee doosjes hebben ook nog eens een prachtig effect, klik even door naar mijn Instastories om het effect te bekijken. Beide paletten hebben een zachte poedertextuur en bevatten verschillende kleuren poeders, zowel mat als glanzend. Je kunt de kleuren los gebruiken of mengen tot een kleur die jij het mooist vindt.



C01 Blurred Orange


Ik heb het doosje opgedeeld in drie vakjes en van links naar rechts geswatched. De rechter swatch is het volledige palette met elkaar gemengd.

Prachtig pigment maar laten we eerlijk zijn, met de vingers geswatched is het altijd beter. De kleuren lijken zo op het eerste gezicht wat donker en oranje voor mij al schrok ik vooral van de tweede kleur (vanaf links gezien).


Op mijn gezicht heb ik het volledige palette gemengd aangebracht en heel goed uitgeblend. Ik hou van een subtiele blusher, zeker bij wat meer bruinige tinten. Ik vind het niet mis staan, al vind ik mijn huid nu in de winter wel erg licht voor dit soort blusher. Ook met (de juiste) een kwast komt er veel pigment uit het doosje, voorzichtig opbouwen dus want kleur toevoegen kan altijd nog. Hij blendt gelukkig erg makkelijk uit en geen een natuurlijk en subtiel effect.


Co2 Vibrant Pink


Deze kleuren lijken op het eerste gezicht wat meer bij me te passen. De rechter lichtroze kleur spreekt me aan, dat soort tinten gebruik ik vaak. Ook vind ik dit palette qua keuren net wat meer afwisselend en denk ik dat je er meer verschillende kanten mee op kunt.


Toen ik deze aan bracht (ook hier de kleur van het volledige palette gemengd) schrok ik eerst een beetje, er komt veel kleur vanaf en hij is vrij wel. Gelukkig ging het blenden makkelijk en vind ik het een mooie dagelijkse blush die goed bij mijn huidskleur past.


Hier nog een foor met beide tinten met voor jullie gezien links de oranje/bruine tint (01) en rechts de roze tint (02). Zeer subtiel aan te brengen zoals je kunt zien maar daardoor ook natuurlijk en daar hou ik wel van.


De poeder is vrij dun en ook ietwat korrelig wat op zich niet nadelig is en waardoor je snel veel te veel pakt. Niet te hard vegen met je kwast dus want er komt echt makkelijk veel poeder mee.



Beide mooie palettes waar je veel mee kunt, afhankelijk van je skills. Het oppakken van de afzonderlijke kleuren gaat ietwat onhandig omdat de zones klein zijn en niet van elkaar gescheiden. Ik vind het zelf handig om denkbeeldig het palette in drieën te delen, je kunt dat uiteraard ook in vieren doen als je nog wat meer variantie wilt. Ik zal zelf denk ik het meest het roze palette gaan gebruiken in zijn geheel en de linkerkant van het palette. Het oranje/bruine palette zal ik eerder in de zomer pakken of wanneer ik een keer niet mijn standaard look wil.

In ieder geval wat mij betreft beide goede palettes die er prachtig uitzien en waarmee je voor een klein prijsje echt een leuk product van prima kwaliteit te pakken hebt. Eén palette kost €5,59 en is verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister. Vergeet vooral niet even naar mijn Instastory (op 17-02) te kijken voor het prachtige bewegende effect op het doosje.
Heb jij ook iets uit de Blush Flush collectie gekocht?

2 opmerkingen:

  1. Mooie blushes zeg! Dit is niks voor mij, ik ga altijd iets te enthousiast met mijn kwast over de blush heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is oranje. Uitblenden is geen woord

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!